سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات راهبری دادگستری کل استان زنجان گفت: در همه حوزه‌های قضایی استان مکلفیم تلاش خود را ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی، برای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم به کار گیریم.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷ 21 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، قاسم یارمحمدی امروز (دوم اردیبهشت ماه) در کارگاه آموزشی برگزاری الکترونیکی مزایده‌های اجرای احکام مدنی استان که با حضور دادورزان ایجادکننده مزایده و مدیران شعب اجرای احکام مدنی برگزار شد، اظهار کرد: الزامات قانونی برگزاری مزایده‌های اجرای احکام مدنی به‌صورت الکترونیک مورد تاکید است و با انجام زیرساخت‌های لازم در معاونت راهبردی قوه قضاییه برای برگزاری مزایده‌های اجرای احکام مدنی به‌صورت الکترونیک در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در همه حوزه‌های قضایی، فصل جدیدی برای انجام خدمت بهتر و دقیق‌تر برای مردم کشور در تسریع و شفافیت انجام امور را درپی خواهد داشت.

وی بیان کرد: فرآیند دادرسی و اجرای احکام براساس سند تحول مبتنی بر برخی سامانه‌هایی است که سبب افزایش شفافیت در رسیدگی‌ها، افزایش تعداد افراد شرکت‌کننده در مزایده، بالا رفتن سرعت و دقت، ایجاد نظم در امور می‌شود و امکان کاهش مراجعه افراد به واحد اجرا را فراهم می‌کند.

یارمحمدی ادامه داد: در بند جز ک تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۲، مقنن قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کرده مزایده‌های اجرای احکام مدنی و اجرای ثبت و تصفیه امور ورشکستگی را در بستر سامانه الکترونیک تدارکات دولت (ستاد) برگزار کند. در این راستا واحد‌های اجرای احکام اعم از حقوقی و کیفری مزایده‌ها در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، او با اشاره به اینکه برگزاری مزایده در این بستر به خریداران این امکان را می‌دهد که به‌صورت غیرحضوری در مزایده شرکت کنند، افزود: فراگیر و ملی بودن سامانه و دقت و شفافیت در انجام مزایده از خصوصیات برگزاری این نوع مزایده‌هاست.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار