معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی راهیان نور را بازخوانی حدیث شرافت و سربلندی ملت ایران خواند.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 22 October 2015


به گزارش تابناک آذربایجان غربی،قدرت اله قاسمی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مراسم اعزام راهیان نور اظهار داشت: تاریخ بیانگر هویت، ماهیت هستی مادی و معنوی هر ملتی است، تاریخ زبان گویا در بیان حقایق و دقایق سرزمین و سند رسمی هر مرز و بوم است. که دراین تاریخ گاه شاهد وقایع تلخ و شیرین هستیم. راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی، سفر به عمق تاریخ است. نوعی عاشقی و شکوفایی ذهن است سفر به جغرافیای فرهنگ و ایثار و شهادت است.

قاسمی افزود: در مقطعی از تاریخ پرفراز ونشیب ایران، بدخواهان سیاه کردار قصد داشتند تا با تحمیل جنگ ظالمانه و نابرابر قصیده بلند و فاخر انقلاب اسلامی را قطع کنند، اما ملت ایران با تأسی به مرام و سبک امام حسین (ع) توانستند به زیباترین شکل انقلاب اسلامی را بقا دهند.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی در واقع نوعی بازخوانی حدیث شرافت و سربلندی ملت ایران محسوب می شود.

قاسمی با تاکید بر نقش انکار ‌ناپذیر حرکت راهیان نور در پیوند نسل جدید با نسل جنگ تحمیلی و آشنایی جوانان با واژه‌های عشق، ایثار و از خودگذشتگی ضرورت استمرار برپایی اردوهای راهیان در ایام مختلف سال به ویژه‌ ایام نوروز با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌های پاک اسلامی را خواستار شد. وی گفت : سرزمین دفاع مقدس مرز پیوند کربلای خمینی با نینوای حسینی(ع) است.

قاسمی در رابطه با نفرات اعزامی نیز گفت: نزدیک به 35 هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه استان آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی شهرستان های ارومیه ، مهاباد ، سردشت و پیرانشهر ظرف مدت 45 روز بازدید خواهند کرد.

3هزار نفر از دانش آموزان نواحی یک و دو ارومیه آموزش و پرورش آذربایجان غربی، به اردوگاه شهید باکری ارومیه اعزام شدند تا ازمحل رزمایش و یادمان های دفاع مقدس بازدید نمایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار