به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و روز ملی جمعیت انجام شد؛
به منظور تشویق کارکنان تامین اجتماعی استان در راستای جوانی و پویایی جمعیت ، آیین گرامیداشت دهه کرامت و روز ملی جمعیت و همچنین جشن تکلیف فرزندان و کارکنان بیمه و درمان تامین اجتماعی استان ایلام با حضور تعدادی از مدیران استان و جمعی از پرسنل و خانواده بزرگ تامین اجتماعی ایلام در محل مجتمع و رفاهی فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ 14 May 2024

به گزارش تابناک ایلام به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام ؛ روز گذشته دوشنبه به منظور تشویق کارکنان تامین اجتماعی استان در راستای جوانی و پویایی جمعیت ، آیین گرامیداشت دهه کرامت و روز ملی جمعیت و همچنین جشن تکلیف فرزندان و کارکنان بیمه و درمان تامین اجتماعی استان ایلام با حضور نورالدین الیاسی ،مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان ، ابوالحسن مهدوی ،مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام ،فیض اله رضایتی، دبیر اقامه نماز، ولی عزیزی، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ایلام ،حجت السلام محمود حاتمی، دبیر ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان ،علی اشرف تابانی مدیرکل تامین اجتماعی استان و دکتر هادی صبور مدیر درمان تامین اجتماعی استان و جمعی از پرسنل و خانواده بزرگ تامین اجتماعی استان در محل مجتمع و رفاهی فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد.

تابانی ، مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام در این آئین اظهار کرد: سازمان برای اولین یک اقدام خوب انجام داده آن هم در بحث خانواده و جمعیت توجه ویژه داشته و برای آینده این عزیزان در حال برنامه ریزی است.

وی افزود :با ارزش ترین سرمایه سازمان تامین اجتماعی فرزندان کارکنان هستید چراکه این سرمایه ها آینده سازان ایران سرآفراز خواهید بود .

وی اظهار کرد: مفهوم خانواده کامل که در دنیا مطرح است، در ادبیات مذهبی ما نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا خلأهای عاطفی و امنیت روانی در خانواده تک فرزند پرشدنی نیست و ثمره آن نسلی است که توان مقابله با سختی‌ها را ندارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام خانواده کامل را، خانواده‌ای معرفی کرد که از نعمت فرزند دختر و پسر بهره‌مند است و تاکید کرد: در این خانواده پدر و مادر می‌توانند تجربه تربیت دختر و پسر را داشته باشد به همین دلیل در دنیا خانواده چهار فرزند با دختر و پسر را خانواده کامل می‌دانند.

دکتر هادی صبور ،مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از مسائل مهم جامعه ما جمعیت است که از عوامل مؤثر در هویت و قدرت یک جامعه به شمار می‌آید؛ از دیدگاه جهانی نیز یکی از شاخص‌های توسعه میزان جمعیت هر جامعه است.

وی افزود: علاوه بر لزوم فراهم سازی فرایند درمان برای مادران باردار، وظیفه تأمین اجتماعی در این زمینه حمایت از درمان زوج‌های نابارور است.

حجت السلام محمود حاتمی، دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر استان ایلام نیز در این آیین فرزندان را باعث برکت خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: هر نعمتی که در طول عمرمان به دست می‌آوریم آن قیمتی دارد اما فرزند نعمت بدون قیمت است.

وی افزود: در بسیاری از روایت پیامبر (ص) در خصوص مقام دختر به عنوان دسته گل از آن یاد شده و آمده است هر پدری دختری داشته باشید و به خوبی به آن علم آموزی و از نعمت های که خداوند به آن ارزانی داده دخترش را بی نیاز سازد ، آن دختر سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود.

حجت السلام حاتمی یادآور شد : ای پدران به خود ببالید که همانند مادران که بهشت زیر پای مادران آنها است، دختر نیز برای پدران سپری در برابر آتش دوزخ خواهد بود‌.

ابوالحسن مهدوی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: دختر آینه فردای مادران هستند و انسان سازان آینده جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

وی بیان داشت: سند ملی جمعیت در دولت سیزدهم به صورت دقیق به آن پرداخته شده است و به همین دلیل روند پیری جمعیت در کشور به دنبال این طرح در آستانه متوقف شدن است .

نورالدین الیاسی ،مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان در این آیین نیز گفت: جمعیت در کشور مسئله بیسار مهمی است چراکه کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور کهنسال است .

وی با اشاره به اینکه جمعیت یکی از مولفه قدرت در جهان است ،افزود: ما در حوزه افزایش جمعیت برنامه های خوبی در حال اجراست اما باید این برنامه تقویت شوند و خانواده نیز با حمایت دستگاه متولی فرزند آوری را در برنامه خود قرار دهند ‌.

شایان ذکر است ؛ در پایان این آیین از ۳۲نفر از کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در حوزه ازدواج و فرزندآوری با اهدای لوح ، هدیه نقدی و شاخه گل تقدیر به عمل آمد ‌.

همچنین در این مراسم هدایای به ۱۰ نفر از فرزندان کارکنان این مدیریت که به سن تکلیف رسیده بودند نیز تقدیم گردید .

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار