امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت : اگر هزینه‌هایی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به جامعه تحمیل می‌شود برای اموری چون نماز جماعت، احداث مسجد و نمازخانه هزینه شود، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ 15 May 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار  بیان کرد : انسان باید در همه حال خداوند را ناظر به رفتار و افعال خود بداند و ضمن اجتناب از تخلف دستورات الهی، نسبت به انجام فرائض واجب از جمله نماز دقت داشته باشد.

وی افزود : مدیران باید خود اهتمام به اقامه نماز توجه داشته باشند و کارگنان آن دستگاه را نیز به انجام این فریضه واجب الهی ترغیب کنند و همچنین نمازخانه ادارات باید مجهز و شکیل باشد.

امام جمعه ایلام  از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که خود پیشگام در اقامه نماز جماعت در ادارات باشند و بعد از اقامه نماز نیز پاسخگوی مردم باشند که خیر و برکت در اقامه نماز و خدمت به مردم است و همچنین اهتمام مدیران و کارکنان دستگاه‌ها به اقامه نماز باید در ارزیابی عملکرد آنان تاثیرگذار باشد.

هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز اظهار  کرد: از محل اعتبارات اربعین ۲۳۰ میلیارد ریال برای احداث یا تعمیر و تجهیز نمازخانه ها و مساجد در شهرها و بین راهی استان هزینه شده است.

وی مطرح کرد :  سال گذشته ۶ نمازخانه در برخی شهرستان‌های محل تردد زائران با محوریت ورودی شهرها، پارک‌ها و بوستان‌های استان در مسیرهای منتهی به مرز مهران، احداث شد.

هژبری گفت : نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال برای احداث یا مرمت و تجهیز ۴۰ مسجد از محل اربعین مصوب شده است که در این راستا ایجاد مساجد بین راهی در ۶ شهرستان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد :  در شورای راهبردی سفر استان مقرر شد در همه اماکن، در فضای اسکان و استراحت مسافران، محل اقامه نماز و یا نمازخانه تعبیه شود./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار