رئیس مشاوره تربیتی آموزش‌وپرورش ایلام:
طرح همیار مشاور دانش‌آموزی موجب ایجاد زمینه حمایت اجتماعی، رشد، سازگاری دانش آموزان برای مقابله با ناکامی‌ها و مشکلات و رفع موانع در راه تعالی دانش آموزان میشود.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 23 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، رئیس مشاوره تربیتی آموزش‌وپرورش ایلام گفت: طرح همیار مشاور دانش‌آموزی موجب ایجاد زمینه حمایت اجتماعی، رشد، سازگاری دانش آموزان برای مقابله با ناکامی‌ها و مشکلات و رفع موانع در راه تعالی دانش آموزان میشود.

«سید غلام‌رضا موسوی» در مورد همایش هسته‌های مشاوره در قالب طرح همیار مشاور دانش‌آموزی اظهار کرد: برنامه همیار مشاور یک طرح عملی با اعتقاد به توانمندی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات راهنمایی و مشاوره رشدی به‌منظور ارتقاء سلامت روانی ـ اجتماعی در مدرسه و جامعه است.

وی افزود: برنامه همیار مشاور یک طرح عملی با اعتقاد به توانمندی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات راهنمایی و مشاوره رشدی به‌منظور ارتقاء سلامت روانی ـ اجتماعی در مدرسه و جامعه است.

موسوی خاطرنشان کرد: در این برنامه تلاش می‌شود تا زمینه حمایت اجتماعی، رشد، سازگاری وسهیم شدن دانش آموزان در تجارب مثبت یکدیگر برای ایجاد نیرویی برای مقابله با ناکامی‌ها و مشکلات و رفع موانع درراه تعالی دانش آموزان فراهم شود.

رئیس مشاوره تربیتی آموزش‌وپرورش ایلام با تأکید بر اینکه مهم‌ترین اهداف و برنامه همیار مشاور فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در دانش‌آموزان است، تصریح کرد: تقویت و پرورش مسئولیت‌پذیری، حمایت اجتماعی دردانش آموزان، تقویت نگرش انسانی و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت دیگران به‌ویژه همکلاسان، کمک به ایجاد نگرش مثبت در استفاده از خدمات مشاوره‌ای و مراجعه به مشاور را از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همیار مشاور دانش‌آموزی است که با شرایط و ضوابط از بین دانش آموزان یک کلاس انتخاب‌شده و پس از گذراندن دوره آموزشی بر اساس شرح وظایف مشخص به ارائه خدمات حمایتی به همسالانش می‌پردازد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار