رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: از اقداماتی که ما قادر به انجام آن در راستای افزایش آمار باسوادان جامعه هستیم، انتشار کتاب های مکمل سوادآموزی به زبان کردی در این استان و زبان‌های مادری موجود در دیگر استان‌های کشور است.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 27 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، علی باقرزاده در نشستی با روحانیون و ائمه جمعه و جماعت استان کردستان که به منظور بهره گیری از توان این قشر در راستای برنامه های سوادآموزی برگزار شد، اظهار کرد: در چارچوب قوانین مصوب شورای عالی آموزش و پرورش می توانیم کتاب‌های خاص و ویژه استان کردستان را برای سوادآموزان تهیه کنیم.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که ما قادر به انجام آن در راستای افزایش آمار باسوادان جامعه هستیم، انتشار کتاب های مکمل سوادآموزی به زبان کردی در این استان و زبان‌های مادری موجود در دیگر استان‌های کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: براساس پژوهش های انجام شده و شواهد موجود بین میزان درآمد و سطح سواد و بین طول عمر و امید به زندگی با سال های تحصیل افراد رابطه مستقیمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هر جامعه ای که سطح سواد بالاتراست آستانه تحمل مردم هم بیشتر است، گفت: قطعا تولید ثروت هم در جامعه ای که مردم آن از سطح سواد بالاتری برخوردار هستند بیشتر است.

باقرزاده با اشاره به اینکه در بین شاخص های توسعه انسانی، آموزش، سلامت و رفاه سه عامل و اصلی در ساختن زندگی مطلوب‌تر است، افزود: در این میان هم همواره تاکید شده تا آموزش توسعه پیدا نکند سلامت تضمین نمی‌شود و رفاه هم حاصل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه شرایط زندگی مردم با سال های گذشته تغییرات زیادی کرده است و سواد جزو حقوق مهم شهروندی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: براساس سرشماری سال ۹۰، ۲۱ درصد از جمعیت بالای ۶ سال استان کردستان بی سواد بودند و در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هم آمار بی سوادی استان به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی منعطف ترین نظام آموزشی در کشور ما را دارد، افزود: به منظور ریشه کنی بی سوادی هر فرد دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر از آن می تواند اقدام به باسواد کردن قشر بی سواد جامعه خود کند.

باقرزاده حل مشکل بی سوادی در کشور را مستلزم بسیج همگانی اقشار مختلف جامعه به ویژه روحانیون خواند و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر در کشور با سازمان سوادآموزی در راستای باسواد کردن بیسوادان همکاری می‌کنند و انتظار می‌رود که روحانیون هم در این کار بزرگ به ما بپیوندند.

وی گفت: هر کسی که بتواند سواد خواندن و نوشتن را به فرد بی سوادی آموزش دهد حداقل ۶ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: سوادآموزانی هم که در آزمون سوادآموزی موفق به کسب نمره قبولی شوند مبلغ یک میلیون و ۳۵۰ هزار ریال به عنوان تشویقی به حساب آنها واریز می‌شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار