گزارش اختصاصی تابناک ایلام
وقوع حوادث ناشی از طغیان روان آبها درسطح شهر ایلام که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان ایلامی شده است اهتمام بیشتری را به بازخوانی طرحهای امدادی وخدماتی وشناسایی نکات ضعف وساختارهای ضعیف شهری می طلبد.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 29 October 2015
وقوع بارندگی های بی سابقه در ایلام که براساس سازمان هواشناسی استان تنها درشهر ایلام در 24ساعت گذشته بیش از 240میلیمتر باران باریده است نوید بخش سالی پرباران برای کشور واستان وتحقق پیش بینی هایی در زمینه افزایش حوادث ناشی از پدیده ای موسوم به ال نینو در کشوراست.

به گزارش تابناک ایلام،همزمان با ورود یک توده باران زا با پتانسیل قوی به استان ایلام ،بارشهای سیل آسایی از 24ساعت گذشته در سطح استان آغاز شده است همزمانی وقوع این بارشهای رگباری وطغیان آبهای سطح شهر ایلام وضعف زیرساختهای شهری وسوء مدیریتها در پیش بینی کاهش تلفات وخسارات مالی وجانی برای شهروندان با هفته پدافند غیر عامل بعنوان زنگ هشداری برای مردم ومسئولین بمنظور جدی گرفتن طرحهای بر روی کاغذ است.

مسلما اگر طرحهای پیشگیرانه برای کاهش تلفات ناشی از حوادث وبستن بسترهای وقع حوادث جدی گرفته شود ،دستگاههای اجرایی وامدادی وخدماتی درمواقع بحران با آمادگی کامل به استقبال این حوادث رفته وهیچگاه غافلگیر نخواهند شد ودراین بین مصائب ومشکلات ناشی از آن با شدت کمتری گریبانگیر شهروندان خواهد شد.

وقوع حوادث ناشی از طغیان روان آبها درسطح شهر ایلام که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان ایلامی شده است اهتمام بیشتری را به بازخوانی طرحهای امدادی وخدماتی وشناسایی نکات ضعف وساختارهای ضعیف شهری می طلبد.

شهر ایلام بعلت وضعیت توپوگرافی که دارد وبعلت قرارگیری در میان  رشته کوههایی که بخش اعظمی از اطراف شهر را احاطه کرده است ،درموقعیتی قرار گرفته است که با افزایش بارندگی ها ،روان آبها وسیلابهای حاصله راهی به جز ورود به شهر ایلام برای آنها وجود ندارد.

صادق نورمحمدی عضو شورای شهر ایلام در گفتگو با تابناک ایلام گفت: موقعیتی که شهر ایلام در آن قرار گرفته است با وقوع بارشهای سیل آسا بروز خطراتی برای این شهر دور از انتظار نیست،چون این موقعیت قرارگیری ، وضعیتی را بر شهر ایلام تحمیل کرده است که شیب حرکت روان آبها وسیلابها به سمت شهر ایلام است وراه گریزی برای آن وجود ندارد.

این عضو شورای شهر ایلام افزود: تنها راه برون رفت ازاین مشکلات تحمیل شده بر شهر ایلام بازتعریف طرحها ومدیریت صحیح اجرای پروژه های عمرانی در شهر وحتی بیرون از شهر است ،وقتی که پروژه ای برای شهر تعریف می شود ابتدا باید راههای ورود وخروج روان آبها وسیلاب ها را درنظر گرفته وسپس در زمینه اجرای طرح ها اقدام شود.

نورمحمدی خاطر نشان کرد:اجرای ناصحیح وغیر فنی طرحهای عمرانی اطراف شهر در بروز این حوادث وسیلابی شدن سطح شهر ایلام کم تاثیر نیستند ،به هرحال شهر ایلام بعلت موقعیتی که درآن قرارگرفته است به خودی خود درمسیر سیلابها قرار دارد ،اجرای طرحها و  رها سازی روان آبها  به سمت شهر باعث شده است با بروز بارندگیهای این چنینی شهر در وضعیت بحرانی قرار بگیرد.

عضو شورای شهرایلام گفت:اجرای طرحهای عمرانی واحداث پل ها باید با توجه به وضعیت وموقعیت شهر ایلام عملیاتی شوند ،باید به شکلی عمل شود که مجاری عبور آبهای سطحی به سمت شهر ایلام بسته شود واجرای این طرحها عامل گسیل دادن سیلابها به سمت شهر نشوند.

صادق نورمحمدی ابراز امیدواری کرد وقوع حادث جاری بعنوان تلنگری برای مدیران ومسئولین شهری محسوب شود که با بازتعریف طرحها وتجدید نظر در مدیریت بحران از بروز حوادث آتی پیشگیری وزمستان پرباران وکم حادثه ای برای همشهریان ایلامی وهم استانی هایمان رقم بخورد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار