گزارش تابناک ایلام ازشهرستانها
براثر بارش بی سابقه ای که در 24 ساعت گذشته استان ایلام را فراگرفت ،وقوع سیل در شهرایلام با عث وارد آمدن خسارات مالی وجانی به شهروندان ایلامی شده است علاوه بر شهرایلام که رکورددار میزان بارشها وخسارتهای وارده ناشی از این بارندگی هامی باشد،گزارشات دریافتی از سایر شهرستان حکایت از بروز خساراتی دراین شهرستانها البته با حجم پایین تری دارد
کد خبر: ۱۲۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 29 October 2015

به گزارش تابناک ایلام،براثر بارش بی سابقه ای که در 24 ساعت گذشته استان ایلام را فراگرفت ،وقوع سیل در شهرایلام با عث وارد آمدن خسارات مالی وجانی به شهروندان ایلامی شده است علاوه بر شهرایلام که رکورددار میزان بارشها وخسارتهای وارده ناشی از این بارندگی هامی باشد،گزارشات دریافتی از سایر شهرستان حکایت از بروز خساراتی دراین شهرستانها البته با حجم پایین تری دارد:

شهرستان ملکشاهی

بارندگي هاي شب و روز گذشته موجب جاري شدن سيل و خسارت هاي متعدد در شهرستان ملكشاهي گرديد.

به علت جاري شدن سيل، پل روگذر محله وركبود دچار رانش گرديد و دو دستگاه خودروي سواري سمند و پ‍ژو به علت سقوط در مسير پل دچارخسارت شدند كه خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت.

سيل موجب قطع ارتباطات برخي از جاده هاي اصلي و فرعي شهرستان شد.

براثر شدت سيلاب، شخم هاي مزارع منطقه بويژه در مناطق شيب دار، شسته شده و خسارت جدي به آنها وارد گرديد ه است.

همچنين سيل به عشاير و روستائيان منطقه خسارت و تلفاتي وارد كرد كه اخبار تكميلي متعاقبا منتشر خواهدشد.



شهرستان سیروان

این بارش ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم در شهرها و روستاها شده که در این زمینه جامعه عشایری را نیز درگیر خود کرده است.

بر همین اساس اکثر راه های عشایری استان مسدود و ارتباط با عشایران به سختی صورت می گیرد.

علی رغم تلاش های اداره کل امور عشایری استان ایلام و با وجود امکانات محدود اما این تلاش ها تاکنون جوابگوی کمک به این قشر نبوده است.

براساس آخرین اخبار دریافتی خبرنگار ما، تعداد 35 رأس دام بر اثر وقوع سیل در شهرستان سیروان تلف شدند.

مسیرهای دسترسی به عشایران به صورت سیلاب بوده و امکان تردد به سختی صورت می گیرد.

رفع مشکلات عشایران نیازمند ورود سایر دستگاه های اجرایی و امدادرسان است.



شهرستان ایوان

خیابان های شهرستان ایوان پس از اولین بارندگی شدید پاییزی هرکدام بصورت گودالی دهان باز کرده و به شکار خودروها می پردازند تا جایی که در بعضی خیابانها امکان عبور و مرور با مشقت فراوان همراه است.

در حالی که بعضی خیابانهای شهرستان به تازگی آسفالت شده اند و هنوز یکماه از ترمیم آنها نمی گذرد شاهد به وجود آمدن چاله های نسبتا عمیقی در آنها هستیم که نشان از عدم زیرسازی مناسب و آسفالت غیر اصولی در آنها را دارد.

نبود شهردار در شهرستان و اداره شهرداری با سرپرست نیز بر مشکلات عمرانی شهر افزوده است حدود یکماه از استعفای شهردار پیشین ایوان گذشته است و شورای اسلامی شهرستان در آن زمان اعلام داشت در سریعترین زمان ممکن و کمتر از 15 روز شهردار جدید را معرفی می کند اما تاکنون این امر به وقوع نپیوسته است و مشکلات شهرداری شهرستان با توجه به نبود مدیریت ثابت در حال افزایش است.

این در حالی است که از سوی فرماندار شهرستان جهت ترمیم و اصلاح نوار حفاری های شبکه فاضلاب و بهسازی و روکش آسفالت خیابانهای شهرستان بودجه ای در حدود 3 میلیارد تومان به شهرداری تخصیص داده شد که می بایست تا قبل از آغاز فصل سرما و شروع بارندگی ها (و توجه به این نکته که شهرستان دارای بیشترین میزان بارندگی و سردترین دما در استان است) خیابانها و وضعیت عمرانی شهرستان دچار تحول می شد ، اما متاسفانه این امر تا کنون از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری محقق نشده است.

با توجه به اینکه تا پایان سال کمتر شاهد روزهای آفتابی و وضعیت مناسب برای آسفالت در شهرستان خواهیم بود آیا شورای اسلامی شهرستان و شهرداریی که فاقد شهردار است میخواهند با همین وضعیت به کار ادامه دهند ؟


شهرستان چرداول
پرویز کولانی " فرماندار شهرستان چرداول به خبرنگار ما گفت:بارش باران در چرداول خسارت جانی نداشت.

وی اظهار داشت: بارش کم سابقه باران که در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.
وی افزود: میزان بارش ها بر اساس اعلام مرکز هواشناسی شهرستان در شهر سرابله 140 میلی متر ، شباب 120 ، آسمان آباد 120 و هلیلان 80 میلی متر بوده است.
فرماندارشهرستان چرداول افزود: هم اکنون آب 2 روستای بلاوه تره در بخش زاگرس و روستای پله کبود بخش هلیلان قطع بوده و آبرسانی به صورت سیار صورت می گیرد.
کولانی همچنین از تخریب پل جزمان در بخش هلیلان بر اثر سیلاب خبر داد وتصریح کرد: به علت شدت بارش پل ها و بعضی از کانال ها آب ظرفیت این مقدار جریان را نداشته و به بروز سیلاب در شهر منجر شده است.
وی گفت: شدت بارش های سیل آسا در شهرستان چرداول باعث ورود آب به منازل مردم شده و خسارت هایی را به وسایل مردم وارد کرده است که در حال ارزیابی میزان آن هستیم.
فرماندار چرداول افزود: نیروهای شهرداری و راهداری در نقاط مختلف شهر حضور داشته و تاکنون موفق به حل معضل در 2 نقطه شهر سرابله شده اند.
کولانی گفت: ستاد بحران شهرستان در محل فرمانداری تشکیل و تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای مقابله به حوادث در حالت آماده باش هستند.

شهرستان دهلران
محمد پاریاب رییس اداره هواشناسی شهرستان دهلران در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به  ورود سامانه بارشی به استان ایلام، تا پایان هفته جاری بارش ها در شهرستان دهلران نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال بارش های عصر دیروز تا کنون میزان بارش در دهلران 26 میلی متر اندازه گیری شده است.

رییس اداره هواشناسی دهلران تصریح کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی میزان بارش ها در 3 ماهه سوم سال جاری یعنی از اواخر شهریور تا آذر ماه بالاتر از حد نرمال پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: وضعیت جوی در شهرستان دهلران تا پایان روز جمعه به صورت باران، رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد پیش بینی می شود.

پاریاب خاطر نشان کرد: کمینه و بیشینه دما در 24 ساعت گذشته در دهلران به ترتیب 31 و 20 درجه سانتیگراد اندازه گیری شده است.

وی افزود: در حال حاضر دمای هوا در دهلران 23 درجه سانتیگراد با رطوبت نسبی 78 درصد می باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار