مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد
مدیرکل هواشناسی کردستان از بارش 156 میلیمتری طی چند روز اخیر در شهر سنندج خبر داد و گفت: بارش باران در مریوان به 204 میلی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 31 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با فارس در مورد سامانه بارشی که از روز سه‌شنبه هفته گذشته در استان فعال بوده، اظهار کرد: این سامانه تا صبح روز جمعه گذشته در استان فعال بود و از بعد از ظهر دیروز از شدت آن کاسته شد.

وی گفت: بارش خوب و مداومی را در طول چند روز گذشته در سطح استان شاهد بودیم و خوشبختانه به واسطه پیش‌بینی‌ها و اخطارهای به موقعی که از سوی اداره کل هواشناسی در استان صادر شد مشکل قابل توجهی در زمینه وقوع سیل و یا سیلاب نداشتیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان همچنین به میزان بارش‌ باران در شهرستان‌های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: میزان بارش در شهر مریوان 204 میلیمتر، سنندج 156 میلیمتر، کامیاران 141 میلیمتر، بانه 111 میلیمتر، بیجار 83 میلیمتر، قروه 90 میلیمتر، زرینه 60، هزارکانیان 83 میلیمتر در ایستگاه‌های هواشناسی به ثبت رسیده است.

وی از قطع بارش باران از صبح امروز در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: هوای شهر سنندج ظرف یک ساعت آینده کاملا آفتابی خواهد شد.

حیدری افزود: در حال حاضر نیز مه محلی در آسمان شهر سنندج دیده می‌شود که ناشی از سرمای شبانه بوده و موقتی است.

وی در مورد وضعیت آب و هوا و بارش‌های احتمالی در چند روز آینده تا پایان هفته جاری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در روز یک‌شنبه و دوشنبه در هیچ کدام از شهرستان‌های استان بارش بارانی نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد بارش‌های پراکنده‌ای به ویژه در دو شهرستان سقز و بانه در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در روز چهارشنبه هفته جاری نیز بارش باران حتی به صورت پراکنده را نخواهیم داشت، اظهار کرد: بارش قابل ملاحظه‌ای را در روز پنج‌شبه هفته جاری در استان شاهد خواهیم بود.

حیدری از هواشناسی کردستان به عنوان دومین استان در زمینه ابلاغ به موقع اخطاریه بحران بارندگی نام برد و گفت: به واسطه اطلاع‌رسانی به موقع که در استان صورت گرفت خوشبختانه هیچ مورد خسارت جانی نداشتیم.

وی افزود: با وجودی که بارش باران در برخی از شهرها همچون مریوان و اورامان به بالای 200 میلی‌‌متر رسید به خوبی این بحران مدیریت و کوچکترین خسارت جانی نداشتیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه اداره‌کل هواشناسی استان کردستان از نظر اطلاع‌رسانی بسیار موفق عمل کرده، اظهار کرد: نمی‌توان آمادگی را به زور ایجاد کرد و ما نیز در حد وظایف خود به بهترین نحو عمل کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار