مدیرکل بحران ایلام:
مدیرکل بحران استانداری ایلام از دستگاه های مختلف اجرایی خواست مستندات خود شامل فیلم و عکس را به این مدیریت ارائه دهند.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 02 November 2015
به گزارش تابناک ایلام ، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی عضو اظهار کرد: بدون شک با ارائه این مستندات به ستاد مدیریت بحران کشور زمینه برای جذب اعتبارات و امکانات ملی به منظور جبران خسارت های وارد شده آسانتر خواهد شد.
وی افزود: تاسیسات زیربنایی استان بویژه در حوزه های راه ، پل ها و ابنیه و شبکه های آب و فاضلاب در اثر سیل کم سابقه هفته گذشته خسارت های بسیاری دیده اند که باید ضمن برآرود دقیق و کارشناسی آنها از سوی دستگاه های ذیربط گزارشی مدونی به منظور ارائه به مرکز تهیه شود.
مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در اواخر هفته جاری یادآور شد: تمامی دستگاه ها در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز سیل در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به مقابله با حوادث احتمالی اقدام شود.
کرمی یکی از مشکلات ناشی از سیل هفته گذشته را تخریب بخش زیادی از سیل بندهای شهر ایلام عنوان و تاکید کرد: نقشه مسیل های سیلبند باید در اختیار دستگاه ها قرار گیرد و شهرداری نیاز با همکاری سایر ارگان ها ضمن لایروبی و پاکسازی مسیل ها از انباشت آنها در بالادست شهر جلوگیری کند تا دوباره به حریم وارد نشوند و مکان هایی در پایین دست شهر برای جانمایی این نخاله در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات در استان مکاتبات لازم با سایر استان ها برای استفاده از تجهیزات راهداری آنها انجام و تا آخر هفته بخش زیادی از این امکانات وارد ایلام می شود.
مدیرکل بحران استانداری ایلام همکاری و همراهی مردم را در سرعت بخشی به برنامه ها و مقابله با حوادث احتمالی تعیین کنده دانست و گفت: ظرفیت سازمان های مردم نهاد و NGO ها نباید مورد غفلت واقع شود و می توان از این نیروها برای خدمات رسانی بیشتر به آسیب دیدگان بهره برد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: قبل از پنجشنبه هفته جاری باید مسیل های سیلبند در شهر ایلام مورد بازدید و آسیب شناسی قرار گرفته و راه های مسدود شده بازگشایی شوند.
ذوالفقار مهدی زاده افزود: چندین اکیپ با در اختیار داشتن امکاناتی همچون لودر ، بولدوزر و گریدر باید در نقاط مختلف شهر مستقر شوند تا در صورت بروز حوادث احتمالی و وقوع سیلاب با آمادگی بیشتری به مقابله به آن بپردازیم.
رئیس پلیس راهور ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی هرچه سریع تر باید معضل ایجاد شده در محدوده میدان ارغوان که محل تردد زوار است ، چاره اندیشی شود.
سرهنگ نورالله خادم یادآور شد: در صورتیکه این محدوده هرچه سریع تر ایمن سازی نشود، تنها مسیر ارتباطی تردد زوار از مسیر قلاجه خواهد بود که این جاده نیز با معضل ترافیکی روبرو می شود.
وی همچنین بر ایجاد محدودیت های ترافیکی در محدوده سیلبندهای شهر ایلام با توجه به خسارت های وارد شده و احتمال بروز حوادث تاکید کرد.
مدیرکل هواشناسی ایلام نیز در این نشست گفت: نقشه های هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر می دهند.
یوسف شیخ الملوکی اضافه کرد: براساس نقشه های پیش بینی میزان بارندگی های این 2 روز حدود 40 میلی متر پیش بینی شده ولی طی روزهای آینده امکان تغییر نقشه و شدت و ضعف میزان بارندگی وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار