فرماندارتویسرکان با اشاره به لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای تامین آب آشامیدنی درسالهای آینده تصریح کرد:بحران تامین آب آشامیدنی دراین شهرستان باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 04 November 2015

فرماندارتویسرکان با اشاره به لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای تامین آب آشامیدنی درسالهای آینده تصریح کرد:بحران تامین آب آشامیدنی دراین شهرستان باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا؛حبیب مومیوندپس ازبازدید ازسدسرابی درنشست هم اندیشی با کارشناسان اداره کل آبفای استان همدان افزود: اکنون وضعیت تامین آب در تویسرکان از مرحله تنش عبور کرده و وارد وضعیت بحران شده در حالی که این مساله برای برخی از مسئولان و مردم باور پذیر نشده است.

وی اذعان کرد: میزان تولید آب آشامیدنی در شهرستان تویسرکان در حال حاضر با احتساب آب سد سرابی،حداکثر 130 لیتر در ثانیه است در حالی که این مقدار باید بین 170 تا 180 لیتر در ثانیه باشد.

مومیوند با تاکید بر اینکه به دلیل وضعیت بحرانی دشت قلقلرود به عنوان مهمترین دشت تامین آب آشامیدنی تویسرکان، در عمل امکان برداشت جدید آب وجود ندارد متذکر شد: اگر برای تامین آب آشامیدنی در سال 95 تدابیر و چاره اندیشی لازم صورت نگیرد تویسرکان با سال سختی از لحاظ آب روبه رو خواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است مانند افزایش بیش از حد کدورت آب در پی بارش های روزهای اخیر، آب سد سرابی در بارش های آینده نیز دچار کدورت بالا و پکیج موقتی تصفیه آب دوباره دچار مشکل شود.

مومیوند بر بررسی دقیق وضعیت کارکرد کنونی پکیج تصفیه، شتاب در روند اجرایی نصب پکیج دوم و تقویت فنی پکیج ها برای تصفیه کردن آب با میزان کدورت بالا تاکید کرد.

وی در عین حال اضافه کرد: وضعیت مناطق بالا دستی سد یرابی مطلوب و قابل قبول است و آب این سد از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد.

فرماندار تویسرکان تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، باید برخورد قاطع و قانونی با متخلفین حوزه آب و برداشت های غیر مجاز و بی رویه تقویت شود تا شاهد هدر رفت منابع آب نباشیم.

وی همچنین افزود: باید با رصد دقیق، مناطق و طرح هایی که در سطح شهرستان تویسرکان بدون استفاده از آب آشامیدنی قابلیت اداره و ادامه کار دارند مشخص شده و از آب آشامیدنی در این اماکن جلوگیری کرد.

مومیوند بر لزوم آمادگی مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط و به ویژه آبفای شهری در شرایط بروز بحران مانند بارش های چند روز اخیر تاکید و خاطر نشان کرد: مردم تویسرکان در روزهای اخیر مشقات و رنج هایی را تحمل کردند و همه مسئولان وظیفه دارند با جلوگیری از قطعی و کدورت بیش از حد آب رضایت نسبی مردم را جلب کنند.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی دقیق و شفاف دستگاه های اجرایی به مردم در خصوص نحوه آبرسانی و قطع احتمالی آب آشامیدنی شد و تاکید کرد: مسوولان و کارمندان باید با سعه صدر و به دور از پرخاشگری، اذهان عمومی را در زمینه مشکلات توجیه و اقنا کنند.

در پی بارش های شدید در روزهای اخیر پکیج تصفیه آب سد سرابی تویسرکان با مشکل مواجه شد و همین امر موجب کدورت بیش از آب آشامیدنی برخی مناطق شهر تویسرکان و قطع آب شد.

به گزارش ایرنا پکیج تصفیه سد سرابی پس از رفع مشکل عصر سه شنبه با حضور فرماندار و مدیر 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار