رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا:
فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران همه ساله ناجیان غریق نمونه در طرح های سالمسازی را انتخاب می کند که امسال از استان گیلان 'سحر انزابی' ورزشکار آستارایی به عنوان ناجی نمونه استان معرفی شد.
کد خبر: ۱۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا از انتخاب 'سحر انزابی' ورزشکار آستارایی به عنوان ناجی غریق نمونه استان گیلان خبر داد.

حمید رضا قهرمانی گفت : ناجیان غریق همان فرشتگان نجاتی هستند که در شرایط بحرانی سواحل به فریاد انسان ها می رسند.

وی افزود : انضباط در کار ، شناخت کامل علایم خطر و ایمنی نجات ، استفاده صحیح از وسایل نجات و پوشش مناسب از جمله دلایل انتخاب ناجی نمونه گیلانی است.

وی اضافه کرد : فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران همه ساله ناجیان غریق نمونه در طرح های سالمسازی را انتخاب می کند که امسال از استان گیلان 'سحر انزابی' ورزشکار آستارایی به عنوان ناجی نمونه استان معرفی شد.

وی ادامه داد : سحر انزابی کارشناس ارشد رشته تربیت بدنی است و هشت سالی می شود که به صورت حرفه ای به عنوان ناجی غریق و مربی نجات غریق در شهرستان آستارا فعالیت می کند.

قهرمانی همچنین از برگزاری انتخابات مجمع پنج نفره نجات غریق شهرهای ساحلی استان خبر داد و بیان کرد : امروز در این انتخابات حسین انزابی رییس هیات نجات غریق شهرستان آستارا به عنوان یکی از اعضای این مجمع پنج نفره انتخاب شد.

رییس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا در ادامه گفت : در تابستان امسال حضور به موقع و تاثیرگذار ناجیان غریق در طرح های سالمسازی و نقاط حادثه خیز آستارا باعث جلوگیری از غرق بسیاری از شنا گران شد. 

قهرمانی افزود : در تابستان امسال با استقرار 43 ناجی در طرح های سالمسازی لوندویل ، سیبلی و نیز طرح سالمسازی سفیر امید ، 152 نفر از هموطنان از مرگ حتمی نجات یافتند. 

شهرستان آستارا دارای سه طرح سالمسازی دریا به نامهای طرح صدف در هفت کیلومتری شهر آستارا ، طرح سالمسازی لوندویل و طرح سفیر امید در ساحل خود شهر آستارا است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در مرز با جمهوری آذربایجان و در مسیر جاده ای شمالغرب کشور یکی از 20شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار