مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان ازافزایش۱.۳درصدی آمار ثبت ازدواج درهفت‌ماهه نخست امسال دراین استان خبرداد.
کد خبر: ۱۲۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 07 November 2015

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان از افزایش ۱.۳درصدی آمار ثبت ازدواج درهفت‌ماهه نخست امسال دراین استان خبرداد.

به گزارش مهر؛عبدالله مقصودی فر بابیان اینکه در هفت‌ماه نخست سال جاری در هر شبانه‌روز ۵۸ مورد ازدواج به ثبت رسیده است، افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۴۶۷ مورد ازدواج به ثبت رسيده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نسبت ۱.۳ درصد افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه بيشترين ازدواج ثبت‌شده با تعداد هزار و ۲۲۰ مورد مربوط به زوجينی است که در سن برابر قرار دارند، اظهار داشت: ميانگين سن ازدواج برای مردان برابر با ۲۸.۴ سال و برای زنان ۲۲.۹ سال بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان ادامه داد: ميانگين سن ازدواج برای مردان شهری برابر ۲۹.۱ سال و مردان روستايی برابر ۲۶.۸ سال بوده است.

مقصودی فر ميانگين سن ازدواج برای زنان شهری را برابر ۲۳.۹ سال و زنان روستايی را ۲۰.۴ سال اعلام کرد و بیان داشت: همچنین در هفت‌ماه نخست امسال ۲ هزار و ۳۹۸ مورد طلاق به ثبت رسيده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل متأسفانه افزایش ۱۰.۸ درصدی داشته است.

وی بيشترين طلاق ثبت‌شده در این مدت را با تعداد ۲۵۰ مورد مربوط به زوجينی اعلام کرد که در سن برابر قرار دارند.

مقصودی فر با تأکید بر اینکه در هفت‌ماهه نخست سال جاری در هر شبانه‌روز ۱۱ طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است، دوام زندگی را برابر ۶.۹ سال عنوان کرد و یادآور شد: اين شاخص برای مناطق شهری ۷.۲ سال و برای مناطق روستايی ۵.۶ سال بوده است.

وی در پایان نسبت ازدواج به طلاق در هفت‌ماهه سال ۹۴ را برابر ۵.۲ بیان کرد و گفت: به ازای هر ۵ ازدواج يک طلاق به ثبت رسيده است درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵.۷ بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار