بررسی پدیده کارتن خوابی در رشت؛
به گزارش تابناک گیلان،ﺑﺤﺮان از ﻫﺮ ﻧﻮﻋﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺟﺒﺎت ﺑﻲﻧﻈﻤﻲ و ﻧﺎاﻣﻨﻲ را ﻓﺮاﻫﻢ آورد، ﺑﺨﺼﻮص ﺑﺤﺮانﻫﺎی‬‬‫اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻛﻪ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ زﻣﻴﻨﻪﺳﺎز ﺳﺎﻳﺮ ﺑﺤﺮانﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻟﺬا ﻫﻤﻴﻦ اﻣﺮ ﻟﺰوم اﺗﺨﺎذ روﻳﻜﺮدی‬‬‫ﻓﻌﺎﻻﻧﻪ، ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﻴﺶﻧﮕﺮی در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص ﺗﻮﺳﻂ ﭘﻠﻴﺲ ﻛﻪ ﻣﺘﻮﻟﻲ اﺻﻠﻲ ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﻳﻦ‬‬ ‫ﮔﻮﻧﻪ از ﺑﺤﺮانﻫﺎ...
کد خبر: ۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،ﺑﺤﺮان از ﻫﺮ ﻧﻮﻋﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺟﺒﺎت ﺑﻲﻧﻈﻤﻲ و ﻧﺎاﻣﻨﻲ را ﻓﺮاﻫﻢ آورد، ﺑﺨﺼﻮص ﺑﺤﺮانﻫﺎی‬‬‫اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻛﻪ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ زﻣﻴﻨﻪﺳﺎز ﺳﺎﻳﺮ ﺑﺤﺮانﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻟﺬا ﻫﻤﻴﻦ اﻣﺮ ﻟﺰوم اﺗﺨﺎذ روﻳﻜﺮدی‬‬‫ﻓﻌﺎﻻﻧﻪ، ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﻴﺶﻧﮕﺮی در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص ﺗﻮﺳﻂ ﭘﻠﻴﺲ ﻛﻪ ﻣﺘﻮﻟﻲ اﺻﻠﻲ ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﻳﻦ‬‬ ‫ﮔﻮﻧﻪ از ﺑﺤﺮانﻫﺎ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ را ﺑﻴﺶ از ﭘﻴﺶ ﻣﻲﻛﻨﺪ.‬‬‫

‫ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻪدﺳﺖآﻣﺪه، ﻃﺮز ﺗﻠﻘﻲ ﺑﺮ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ اﻣﻨﻴﺖ و آراﻣﺶ‬‬‫اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ زﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮﻗﺮار ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﮔﻔﺘﻤﺎن ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ 13 ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻪ‬‬‫ﻋﻨﻮان ﻋﻮاﻣﻞ ارﺗﻘﺎء دﻫﻨﺪه اﻣﻨﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺷﺪه ﻛﻪ در ﺑﻴﻦ آﻧﻬﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ رﻓﺎه‬‬‫ﺟﺎﻣﻌﻪ از اﻫﻤﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮی ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.

کارتن خوابی پدیده ای است که سابقه زیادی در کشور ما ندارد و در چند سال اخیر توجه عمومی را به خود جلب کرده است.در گیلان ما نیز این امر کم کم بسط پیدا کرده و این موضوع برای استان غنی و با این همه منابع طبیعی بسیار نگران کننده است.

عضو شورای شهر رشت در این خصوص اظهار کرد:امسال بخشی از اجزای مجسمه‌های منصوبه، لامپ‌هایی که برای نورپردازی با هزینه بالا برای پیاده‌راه اعلم‌الهدی خریداری شده بود به سرقت رفته و جایگزین نشده و نیمکت‌های موجود محلی برای خواب و استراحت کارتن‌خواب‌ها و افراد معتاد شده و پیاده‌روها در اشغال دست‌فروشان قرار دارد.

واثق‌کارگرنیا با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان شهرداری نسبت به پیاده راه اعلم‌الهدی رشت تصریح کرد: ظاهراً شهرداری رشت تنها خود را مسئول اجرای پروژه‌ها و هزینه کردن اعتبارات می‌داند در صورتی که برابر قانون شهردار موظف به حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری است.

وی ساماندهی پیاده‌راه فرهنگی اعلم‌الهدی رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در آستانه حضور مهمانان نوروزی در این استان، از سرپرست شهرداری رشت می‌خواهیم در مدت یک هفته نسبت به ساماندهی پیاده راه اعلم‌الهدی و ترمیم سنگفرش‌ها، مجسمه‌ها، نورپردازی و گلکاری باغچه‌ها و نیز دیگر پارک‌های سطح شهر رشت با مسئولیت و نظارت مستقیم شهرداران مناطق پنجگانه اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره فضای سبز این شهر اظهار کرد: به دلیل بی‌توجهی مسئولان مربوطه سرانه فضای سبز شهر رشت نسبت به برخی از شهرهای کویری کشور از جمله یزد کمتر است.

وی افزود: شهر رشت از عنایات طبیعی خداوندی برخوردار است و شرایط اقلیمی آن به گونه‌ای است که همه جا قابلیت سرسبزی دارد و اگر مدیریت مناسبی در این زمینه اعمال شود نسبت به دیگر شهرهای کشور و با هزینه بسیار کمتری شاهد توسعه فضای سبز شهر رشت خواهیم بود.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به  اجرای طرح‌های نامناسب در فضای سبز شهرداری رشت گفت: از جمله این طرح‌ها خرید گل لاله با قیمت گزاف برای میادین شهر رشت بود که گل‌های لاله ضمن تحمیل هزینه هنگفت به شهرداری، عمر بسیار کوتاهی داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار