پرداختن به این موضوع به مناسبت برخورد عجیبی است که این روزها یکی پزشکان متخصص شهرمان با یکی از ماموران زحمتکش پلیس راهور شهرایلام بدلیل توصیه به رعایت نظم ومقررات راهنمایی ورانندگی درسطح شهر داشته اند.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 07 November 2015
درجامعه کنونی ما هرکسی جایگاه خودش را دارد ،وباید به همان اندازه ای که درجایگاهش اثرگذار بوده  ومنشاء خدماتی برای جامعه است ،به همان اندازه درمیان مردم از ارزش واحترام برخوردار باشد.
ولی امروزه این موضوع درجامعه ما تاحدودی رنگ باخته است  وفاکتورهایی نظیر درآمد،پول وسطح تحصیلات بالا ،ارزش تلقی می شوند درحالیکه مشاغل بسیاری نیز وجود دارند که علیرغم اثرات وبرکاتی که برای جامعه دارند ولی متاسفانه نزد تعدادی از مردم از قرب واعتبار وجایگاه چندانی برخوردار نیستند.

به گزارش تابناک ایلام،قدري که در جامعه ما براي انسان‌هاي خدوم و تلاشگر مي‌دانند، بسيار کمتر از آن است که شايسته آنهاست. به نظر مي‌رسد که بايد در دادن پايگاه و جايگاه به انسان‌ها بازنگري شود و به افرادي که خدمت بيشتري به جامعه مي‌کنند، صرف‌نظر از اينکه چقدر تحصيلات و پول دارند، ارج و قرب بيشتري داد.

اما دراین بین به نظر مي‌رسد پايگاهي که دستکم گروهي از پزشکان براي خودشان قائل هستند، کمي متکبرانه و متفرعنانه است. گرچه خدمات ارائه‌شده توسط پزشکان بي‌نظير است و نجات جان يک انسان و برگرداندن سلامت افتخارآميز است و مردم نيز ارج و قدر آن را مي‌داننداما  بسياري از مشاغل ديگر هم هستند که خدمات ديگري که حياتي هم هستند را ارائه مي‌دهند ولي چنين قدر و منزلتي ندارند.

پرداختن به این مقدمه به بهانه برخورد عجیبی است که این روزها یکی پزشکان متخصص شهرمان با یکی از ماموران  زحمتکش پلیس راهور شهرایلام بدلیل توصیه به رعایت نظم ومقررات راهنمایی ورانندگی درسطح شهر داشته اند.

ماجرا ازاین قراراست که درروز پنجشنبه دکتر ص-ا یکی از پزشکان متخصص شهر ایلام که سنی هم از او گذشته است درحین رانندگی در تقاطع حر شهرایلام بعلت تعرض به لاین مخالف با هشدار سرباز راهنمایی ورانندگی مستقر دراین تقاطع  مواجهه می شود اما متاسفانه این پزشک پس ازپیاده شدن از خودرو،این مامور راهور را که تنها رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی را به او گوشزد نموده بود ،کتک کاری نموده است .

گرچه متاسفانه این روزها روحیه پرخاشگری ونزاع های خیابانی درسطح شهر به رویه ای معمول مبدل شده است وسرانجام مسایل جزیی به نزاع ها ودرگیری های خیابانی منتهی می شود اما از قشر تحصیلکرده خصوصا پزشکان جامعه انتظاری فراتر از این می رود.

این روزها شاهدیم که دامنه این پرخاشگری وقانون گریزی ها به مراکز درمانی وبیمارستانها ومطب پزشکان نیز کشیده شده است به نحوی که افزایش درگیری ونزاع ها، پزشکان وکادر درمانی را برآن داشته است که برای رها شدن از این دردسرها،دست به دامان قانون بشوندبنحویکه برای ارعاب متعرضین ورها شدن از نزاع ودرگیریها ، شرح ماده 608و609قانون مجازات اسلامی را درمحل های کارخود مکتوب نموده ودرمعرض دید همگان قرار دهند.
درماده 608و609قانون مجازات اسلامی به صراحت آمده است که"
چنانچه هرکس اعم از بیمار ، همراه، بستگان و یا سایر افراد به پرسنل درمانی در حین انجام وظیفه
 توهین نمایند به  سه تاشش ماه حبس ،تا74ضربه شلاق وجزای نقدی محکوم می شوند.

این درحالیست که طبق همین قانون مصادیق توهین شامل "بکار بردن هر گونه کلمات رکیک واهانت آمیز و تحقیر کننده ،فحاشی ،انجام اقدامات عملی که دلالت بر توهین داشته باشد وارد کردن هر گونه ضربه به قصد توهین و تحقیر می باشد.

حال باوجود اینکه قانون اینچنین  به صراحت از مجازات توهین کنندگان به پرسنل درمانی یاد کرده وپزشکان نیز  همواره این قانون را بعنوان یک عامل بازدارنده درمواجهه با متعرضین وقانون گریزان علم می کنند اکنون این پزشک عزیز !در قبال عمل قانون گریزانه خود وتوهین وتحقیر این مامور در حین انجام وظیفه چه جواب ودفاعی دارند؟

درست است که پزشکي شغلی مهم بوده ودارای جایگاه مناسبی در جامعه است اما رعایت نظم ومقررات واحترام به قانون ومهمتر از همه پرهیز از فخر فروشی نيز نکات بسيار مهمي هستند که فرد براي اشتغال به اين شغل به آن نياز دارد؛ شغلي که در آن از فرد انتظار مي‌رود از جایگاه رفیعش به همه مردم يکسان نگاه کند وهیچگاه خود را برتر از دیگران نبیند وبه تعبیری خود را تافته جدا بافته نداند!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار