معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:
قضاوت ها و اظهار نظرها در مورد سیل اخیر نباید تحت تاثیر فضای احساسی و هیجانی جامعه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: قضاوت ها و اظهار نظرها در مورد سیل اخیر نباید تحت تاثیر فضای احساسی و هیجانی جامعه قرار گیرد.
ایرنا گزارش داد، شاپور پولادی در نشست شورای فنی این استان اظهار کرد: اظهار نظرها و سخنان در مورد علل تخریب مسیل های شهر ایلام باید مبنای کارشناسی و علمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه نباید تمامی مسئولیت تخریب و آسیب دیدن این مسیل ها را به گذشتگان ربط دهیم و عملکرد آنها را زیر سوال ببریم، ادامه داد: پوشش کانال های شهر ایلام براساس ضابطه و قانونی و همچنین خواست مردم انجام شده است.
پولادی با اشاره به اینکه سرپوشیده کردن این کانال ها بخش زیادی از انرژی و شدت سیل را کاهش داد، یادآور شد: در مجموع کلیات کار انجام شده در خصوص مسیل ها قابل دفاع است و نباید با فضاسازی قدرت ریسک و تصمیم گیری را از مسئولان بگیریم.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: هم اکنون شریان اصلی شهر ایلام بر روی مسیل ها قرار دارد و رو باز کردن کانال ها میزات تخریب و خسارت سیل احتمالی را افزایش می دهد.
پولادی با بیان اینکه بارندگی های دو هفته گذشته ایلام دوره بازگشت هزار ساله داشته است، افزود: اجرای طرح های عمرانی و شهری باید توجیه فنی و اقتصادی را بصورت همزمان داشته باشد و اجرای این طرح ها بر مبنای دوره بازگشت هزار ساله به هیچ وجه اقتصادی نیست.
وی ادامه داد: حادثه ای بی سابقه در تاریخ استان پیش آمد و عملکرد زیرساخت های شهر ایلام نمره قبولی گرفت ضمن اینکه مدیران استان نیز همه پای کار بودند اما در برخی مواقع بخصوص در مواقع خشم طبیعت کار از کنترل خارج می شود.
وی از تمامی مهندسان و نخبگان ایلامی خواست در فضای عمومی و مجازی بصورت کارشناسانه اظهار نظر کرده و از عملکرد زیرساخت های شهر بصورت علمی دفاع کنند.
بارش بی سابقه باران و وقوع سیل، 25 کیلومتر از مسیل های شهر ایلام را تخریب کرد و باعث خسارت های زیادی به منازل و تاسیسات زیربنایی شد.
در اثر وقوع سیل دو هفته پیش در ایلام بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو دچار خسارت شدند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار