مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ایلام ظرفیت صادرات نهال به استان‌های همجوار را دارد.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ایلام ظرفیت صادرات نهال به استان‌های همجوار را دارد.

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در راستای توسعه جنگل‌کاری اقتصادی با مشارکت مردم و همچنین تولید و تأمین نهال موردنیاز استان، در سال جاری 5 میلیون اصله نهال سردسیری و گرمسیری در نهالستان‌های شاخص استان تولید خواهد شد.

احمدی افزود: با توجه به حجم فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه جنگل‌کاری در استان و تولید گونه‌های استاندارد و بومی با کیفیت عالی در سال جاری با مکانیزه کردن نهالستان‌ها و توسعه آنها تولید نهال به بیش از دو برابر می‌رسد که می‌تواند نقش مهمی در افزایش سرانه جنگل و مبارزه با گرد و خاک استان و حتی غرب کشور داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: استان ایلام دارای سه نهالستان بزرگ گرمسیری و سردسیری در شهرستان‌های ایوان، مهران و دهلران است که گونه‌های سردسیری، بلوط، بنه، کیکم، زالزالک، تای، زبان‌گنجشک، ارغوان تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: افزون بر این، در نهالستا‌ن‌های استان گونه‌های گرمسیری شامل کنار، رملیک، سمر، اکالیپتوس، آکاسیا، برهان و ... بوته‌های گیاهان دارویی آویشن، گل گاوزبان و ... تولید می‌‌شود که ضمن تأمین نهال استان می‌تواند به استان‌های دیگر نیز صادر شود./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار