معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از برخورد با تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات در همدان خبر داد و گفت: چهار مورد تخلف در این زمینه گزارش شده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 11 November 2015
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از برخورد با تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات در همدان خبر داد و گفت: چهار مورد تخلف در این زمینه گزارش شده است.

به گزارش فارس؛سعید گلستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات پیشگیری در بحث انتخابات اظهار کرد: اقدامات مختلفی برای پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات انجام شده که از جمله آن تشکیل دادگاه ویژه انتخاباتی است که شعب آن در همدان فعال شده است.

وی گفت: تعدادی از نامزدهای انتخاباتی تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده‌‎اند که تذکرات لازم داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: چنانچه تبلیغات انتخاباتی، زودتر از موعد مقرر شروع شود اسامی به ناظران شورای نگهبان اعلام و این امر نمره منفی برای آنان لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف رسانه‌ها در امر انتخابات تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار درست انتخاب صحیح را به مردم آموزش دهند.

گلستانی ادامه داد: به علت نظارت مستمری که توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی شده بود دو انتخاب قبلی از کمترین تخلفات و جرایم برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اجتماعی جامعه امروز ما با چالش جدی روبرو است که باید برای آن برنامه مشخص داشته باشیم که در این راستا باید کاندیداها برنامه‌هایشان را در خصوص موضوع حاشیه‌نشینی مشخص کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین چالش ما در کشور حاشیه‌نشینی است ادامه داد: تغییرات جغرافیایی و مهاجرت از روستا به شهر باعث شده 12 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داشته باشیم که اگر امکانات و عدالت کشور به طور صحیح تقسیم نشود دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر حاشیه شهرها از امکانات پایینی برخوردار است و بیشترین فقر، فحشا و فساد نیز در همین مناطق دیده می‌شود که کاندیداهای نمایندگی مجلس، باید برای رفع این مشکل برنامه داشته باشند.

گلستانی بیان داشت: اعتیاد به مواد مخدر از دیگر مواردی است که شیوع پیدا کرده و رفع این مشکل و آگاه‌سازی از مضرات آن نیاز به همت همگانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیمی از زندانیان ما زندانیان مواد مخدر هستند اضافه کرد: باید یک عزم همگانی صورت بگیرد تا بتوانیم مسئله مواد مخدر را در کشور حل کرده و آمار آن را کاهش دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اینکه رشد طلاق در کشور 163 هزار مورد در سال است، بیان کرد: این تعداد در استان همدان سالانه 3 هزار و 800 مورد است.

60 درصد مجرمان ما در کشور بچه‌های طلاق هستند

وی با تأکید بر اینکه 60 درصد مجرمان در کشور بچه‌های طلاق هستند، بیان کرد: باید آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج برای زوجین برگزار شود تا از افزایش آمار طلاق در کشور جلوگیری کنیم.

گلستانی با اشاره به فساد مالی در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه شفایت مالی در حوزه اقتصاد وجود ندارد به همین دلیل شاهد تخلفات مختلفی هستیم که روزانه اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: باید برای حل این مشکل و جلوگیری از فساد مالی بانک اطلاعاتی مدونی داشته باشیم که اطلاعات و مشخصات مالی افراد در آن درج شود.

این مسئول در پایان سخنانش تصریح کرد: در حاضر اطلاعات مالی افراد به‌روز نیست و وقتی شرایط این چنین باشد افراد به راحتی تخلف می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار