رییس سازمان حج وزیارت استان ایلام در گفتگو باتابناک ایلام خبرداد:
رییس سازمان حج وزیارت استان ایلام از استقرار کنسول گری موقت کشور عراق در شهر ایلام خبر داد
کد خبر: ۱۲۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 11 November 2015
رییس سازمان حج وزیارت استان ایلام از استقرار کنسول گری موقت کشور عراق در شهر ایلام خبر داد.

غلامرضا ممیزی درگفتگوبا تابناک ایلام اظهار داشت:بمنظوررفاه حال مردم وصدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی  ، تا پایان هفته جاری دفتر موقت کنسولگری کشور عراق در شهر ایلام مستقر خواهد شد.

وی افزود: بدنبال درخواست مسئولین عراقی مبنی تامین مکان وتجهیزات استقرار دفتر کنسولگری عراق درشهرایلام،بامساعدت ریاست محترم سازمان حج وزیارت کشور،مکان مناسبی به همراه تجهیزات کامل اداری توسط سازمان حج وزیارت استان در شهر ایلام مهیا شده است وانشاالله تاپایان هفته، کارکنان عراقی در این دفتر مستقر وکار خود را آغاز خواهند نمود.

ممیزی اضافه کرد: دفتر موقت کنسولگری عراق از روز شنبه کار صدور ویزای متقاضیان را آغاز خواهد کرد،دراین راستا لازم است که به اطلاع مردم شریف برسانیم که مراحل صدور ویزا فقط  از طریق دفاتر زیارتی شهرایلام و مهران انجام می پذیرد ،لذا از هم استانیهای عزیز درخواست می شود با ارائه مدارک لازم از قبیل گذرنامه معتبر به دفاتر زیارتی ،ویزای خود را دریافت نمایند  وبمنظور تسهیل در روند صدور ویزا وپیشگیری از ایجاد ازدحام، از مراجعه به دفتر کنسولگری عراق اجتناب  نمایند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هزینه صدور ویزا بصورت انفرادی برای هرنفر  40دلار وبصورت گروهی (بالای 5نفر )30دلار برای هرنفر تعیین شده است  که البته باید گذرنامه هم اعتبار شش ماهه داشته باشدلذا به متقاضیان توصیه می شود  بمنظور کاهش هزینه ها ،بصورت گروههای 5نفره به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند.

وی از متقاضیان ویزا خواست  بمنظور تسریع درروند صدور ویزا قبل از مراجعه به دفاتر زیارتی نسبت به ثبت نام در سامانه سماح از طریق آدرس اینترنتی https://samah.haj.ir/اقدام نمایندگرچه دفاتر زیارتی راسا  این مرحله را نیز انجام خواهند داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار