رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری هفت صیاد و شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 18 November 2015
فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در تشریح دستگیری این شکارچیان متخلف افزود:ماموران یگان حفاظت محیط زیست دزفول هنگام گشت زنی پنج صیاد متخلف را که اقدام به صید ماهی به وسیله جریان الکتریسیته در کانال آب رودخانه دز کرده بودند دستگیر و از متخلفان 125 قطعه ماهی کشف کردند.

وی افزود:ادوات صید غیر مجاز شامل یک دستگاه مولد برق نیز به استناد ماده 14 قانون شکار و صید از این صیادان کشف و تا صدور حکم نهایی توقیف شد.

قلی نژاد با بیان اینکه صیدماهی با جریان الکتریسیته طبق بند ج ماده 13 قانون شکار و صید ممنوع و جزای نقدی و حبس برای آن تعیین شده است افزود:صید با جریان الکتریسیته از روش های بسیار آسیب زننده بوده که موجب کشتار گسترده آبزیان می شود بنابراین روشی ممنوع و غیر قانونی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین از دستگیری دو شکارچی متخلف شکار غیر مجاز تشی در دزفول خبر داد و گفت:این شکارچیان هنگام گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه شکارممنوع قلعه شاداب دستگیر شدند .

قلی نژاد با اشاره به اینکه یک قلاده تشی و اسلحه شکاری از این شکارچیان کشف و توقیف شده است افزود:هر گونه شکار گونه های جانوری بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی می باشد.

گونه جانوری تشی بزرگترین جونده ایران بوده که نقش موثری در چرخه طبیعت دارد و هرگونه شکار آن بدون مجوز ممنوع و غیر قانونی می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار