بارش های پاییزی و مطلوب باران در آبان ماه امسال حجم آب سد ایلام را به 61 میلیون متر مکعب رساند.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 18 November 2015
بارش های پاییزی و مطلوب باران در آبان ماه امسال حجم آب سد ایلام را به 61 میلیون متر مکعب رساند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون بیش از 61 میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده و براساس برآوردها ظرفیت این سد در صورت تداوم بارندگی تا سه روز آینده تکمیل و آب سرریز می شود.
ذوالفقار مهدیزاده میزان حجم ذخیره آب سد ایلام را 63 میلیون و 500 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان حجم آب سد ایلام 'چم گردلان' تا پیش از بارندگی 20 روز پیش، 36 میلیون متر مکعب بود و اکنون به 61 میلیون متر مکعب رسیده و تنها 70 سانتی متر تا سرریز شدن فاصله دارد.
وی تاکید کرد: سالانه نزدیک به 15 میلیون مترمکعب از آب سد ایلام برای مصارف شهری استفاده می شود که با توجه به حجم کنونی سد می توان گفت که این میزان ذخیره سازی تا چهار سال آب مورد نیاز شهر را تامین کرده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه آب سد بزودی سرریز می شود بنابراین از این محل می توانیم آب مورد نیاز 200 هزار هکتار از اراضی شهرستان مهران را تامین کنیم.
وی با اشاره به وضعیت ذخیره آب سد دویریج در دهلران گفت: میزان حجم نهایی این سد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که از ابتدای فصل آبی تاکنون (مهرماه) از میزان 59 میلیون متر مکعب به 108 میلیون متر مکعب ذخیره آب این سد افزایش یافته است.
مهدیزاده در خصوص وضعیت سد کنگیر در ایوان یادآور شد: حجم کلی این سد 20 میلیون متر مکعب است که با توجه به الزام هایی که در آبگیری این سد وجود دارد در یک هفته گذشته دریچه این سد بسته شده و تاکنون بیش از چهار میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره سازی شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای فصل بارش حجم ذخیره آب سد سیمره از 890 میلیون متر مکعب به یک میلیارد و 110 متر مکعب رسیده است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام در خصوص سد سیمره با اشاره به اینکه کاربرد سد سیمره تولید برق است، خاطر نشان کرد: حجم کلی ذخیره آب این سد 2 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب است در حالیکه برای راه اندازی توربین های برقی باید میزان ورودی آب این سد به یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب برسد که هنوز تا رسیدن به این حجم آب حدود 400 میلیون متر مکعب آب کم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار