معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه؛
معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه پیشگیری در همه زمینه ها بهتر از درمان است، تصریح کرد: باید تمامی تلاش خود را در جهت کاهش وقوع جرم به کار بندیم که علیرغم هزینه کمتر در همه زمینه ها، بازده بیشتری نیز دارد.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 19 November 2015

  

 
 
 
   

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در همایش قضات که در سالن جلسات دادگستری آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی انبیاء و صلحا تحقق عدالت در جامعه بوده است و امر قضا و دستگاه قضایی نیز تحقق و گسترش عدالت است.

وی افزود: ما می خواهیم حق را از باطل تمییز داده و حق را به حق دار بدهیم و در این راستا از مظلوم حمایت و ظالم را به سزای اعمالش برسانیم.

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه گفت: خیلی از اوقات تشخیص حق از باطل و مقابله با ظلم سخت و مشکل است و دردسرها و مشقت ها دارد اما بدیهی است که اگر کسی متقبل شود و به وظیفه خود به درستی عمل کند پاداش بزرگی را دارد.

محسنی اژه ای تصریح کرد: تضمین سلامت جامعه و نظام این است که دستگاه قضایی به درستی به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان کمبودهای موجود در دستگاه قضایی ادامه داد: این دستگاه مثل دیگر دستگاهها کمبودهایی دارد اما چند موضوع را در دستور کار قرار داده ایم که بحث نیروی انسانی و تأمین آن از جمله آنهاست.

محسنی اژه ای یادآور شد: بحث نیروی انسانی عامل اصلی موفقیت و عدم موفقیت است چرا که افزایش جمعیت و جرم انگاری های جدید نیروی بیشتری را می طلبد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در بحث تأمین کارمندان اداری از طرف دولت نیاز واقعی و روز قوه قضائیه برآورده نشده است و از دولت می خواهیم نگاه جدی تری در حوزه تأمین نیروی انسانی داشته باشد.

وی با تأکید براینکه پیشگیری در همه زمینه ها بهتر از درمان است، تصریح کرد: باید تمامی تلاش خود را در جهت کاهش وقوع جرم به کار بندیم که هزینه کمتری هم در همه زمینه ها دارد.

محسنی اژه ای گفت: اگر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم مطمئناً بازدهی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: امروزه یکی از مهمترین مباحث در کشور استفاده از فناوری های جدید است و قانون نیز ما را ملزم به آن کرده و خودمان نیز بر این اساس معتقدیم چرا که علاوه بر انجام سریع تر خدمت رسانی، نیروی انسانی کمتری را نیز احتیاج دارد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه، آماده نبودن زیرساخت هاست و آموزش های لازم نیز داده نشده است.

اژه ای افزود: اعطای بودجه موجب افزایش شتاب در کارهای این بخش می شود.

وی همچنین به مشکلات دستگاه قضائی در استانهای کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: ساختمان های نامناسب، فرسوده و قدیمی یکی از مشکلات سیستم قضایی در سراسر کشور است و همچنین کارمندان این دستگاه جزء محرومترین کارمندان هستند و علاوه بر آن متحمل حجم عظیم و استرس بالای کاری هستند.

محسنی اژه ای گفت: سازمان بازرسی کل کشور برای انجام امورات خود در سراسر کشور نیاز به حمایت های مادی و معنوی دارد که این حمایت ها منجر به تحقق عدالت در جامعه می شود.

وی اظهار کرد: در کلیت اگر خروجی کارهایمان به نفع مردم، نظام و انقلاب نباشد کاری نکرده ایم و قضات نیز باید به میزانی که مردم حق دارند به مسائل نگاه کنند و نه به مقدار امکانات موجود که اگر تا آخر با اخلاص بودیم مطمئن هستیم که علیرغم نواقص و کمبودها خدمت خوبی به نظام و مردم کرده ایم.
محسنی اژه ای ادامه داد: ما در سالهای بعد از انقلاب تاکنون توانسته ایم با تلاش و روحیه جهادی و همدلی و همزبانی بر خیلی از مشکلات سنگین فائق آییم و آنها را حل کنیم.

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بیاییم برای خدا در کارها همفکری کرده و به همدیگر کمک منیم و با استفاده بهینه از همه چیز بر مشکلات فائق آییم که اگر اینطور شد قطعاً کمک خداوند نیز شامل حالمان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار