خطبه های نماز جمعه استان
امام جمعه ارومیه گفت: کشور هم اکنون در سایه تدبیر امام (ره) و یاری این نیروی عظیم مردمی در ثبات و امینت به سر می برود.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 20 November 2015

امام جمعه ارومیه:

 کشتار انسان های بی گناه از منظر دین اسلام محکوم است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: انسان دارای جایگاه رفیعی در دین مبین اسلام بوده و کشتار هر انسان بی گناه از منظر دین اسلام محکوم است.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به حادثه تروریستی در فرانسه افزود: هر چند که ترور و کشتار افراد بی گناه محکوم و مذموم است اما این نکته جای تامل دارد که چرا جهان غرب و اروپا سال ها چشم خود را بر کشتار مسلمانان در فلسطین، لبنان، سوریه و یمن فرو بسته اما با کشتار چند ده نفر در یک کشور اروپایی غیرمسلمان اینگونه واکنش نشان می دهد؟
وی با اشاره به فاجعه اخیر در منا و جان باختن هزاران مسلمان اظهار کرد: آیا این افراد به خاطر اینکه مسلمان هستند، جانشان دارای ارزش نبوده و مرگ هزاران مسلمان بی گناه برای آنان اهمیتی ندارد؟

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه دشمن شناسی نیاز امروز جامعه ماست، بیان کرد: با مشاهده چنین حوادثی باید دشمن شناسی در وجود ما تقویت شود و این موضوع باید بر حمایت های چندین و چند ساله غرب و آمریکا و سردمدارانشان از تروریست ها گواه باشد.

وی اضافه کرد: غربی ها سالهاست که چشم خود را بر غارت و چپاول و کشتار مسلمانان در جهان بسته اند و هیچ گاه مشاهده نشده تا جنایت علیه مسلمانان بیگناه را محکوم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه استکبار و غربی ها قابل اعتماد نیستند و همیشه بر رویه خود ثابت قدم هستند، گفت: خود غربی ها تکفیری ها را ایجاد کردند ولی غافل از این بودند که کارهای خداوند غیرقابل پیش بینی بوده و آنچنان موضوع را مدیریت می کند که عاقبت فتنه ها و توطئه ها دامن خودشان را می گیرد.
وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج افزود: بسیج الهام گرفته شده از آیات الهی و اهل بیت(ع) بوده و حرکتی مداوم است که امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب و با پیش بینی نیاز روز کشور نسبت به ایجاد آن اقدام کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و در ادامه آن امروز با نیروی بسیج در مقابل دشمنان داخلی و خارجی صف آرایی کرده و می کنند.

وی اظهار کرد: این الگوی مردمی و دفاعی اسلام و کشور هم اکنون در سوریه و عراق نیز به اجرا در آمده و نتایج مثبتی را در پی داشته است.

امام جمعه ارومیه گفت: کشور هم اکنون در سایه تدبیر امام (ره) و یاری این نیروی عظیم مردمی در ثبات و امینت به سر می برود.

نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور مردم ولایی و مومن این شهر در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.


امام جمعه مهاباد: خدمات بسیج به نظام جمهوری اسلامی قابل تقدیر است


امام جمعه مهاباد گفت: خدمات نیروهای بسیج به کشور و نظام جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دوران بعد از جنگ قابل تقدیر است.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از ایرنا، ماموستا ملاقادر سهرابی در آیین نماز جمعه این هفته مهاباد که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شدف با گرامیداشت هفته بسیج افزود: نیروهای بسیج خدمات بسیار ارزنده به کشور و نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند و اگر بسیج و سپاه نبودند کشور و نظام ما هرگز به این امنیت و آسایش و اقتدار نمی رسید.

وی اضافه کرد: نیروهای بسیجی در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت و جانفشانی خود، ایثارگریها و از خودگذشتگی های زیادی در راه دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی انجام دادند و در دوان بعد از جنگ نیز به سازندگی، عمران و آبادنی کشور پرداختند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: بسیج نماد اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان خارجی و مظهر رشادت، جوانمردی و غیرت مردان و زنان ایران اسلامی محسوب می شود که امروزه به الگوی ارزشمندی برای ملتهای آزاده و اسلامی مبدل شده است.

ماموستا سهرابی افزود: نقش و اهمیت بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در حفاظت و حراست از ارزش های انقلاب اسلامی و همچنین مقابله با جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست و مسئولان باید تلاش کنند تا تفکر بسیجی را همیشه در جامعه زنده نگه داشته و آن را بیش از پیش ترویج دهند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به حادثه تروریستی در کشور فرانسه نیز گفت: ملت ایران هر گونه اقدام تروریستی را در هر جای جهان روی بدهد، به شدت محکوم می کند چرا که کشتن انسان های بی گناه از نظر دین اسلام مردود است.
وی اضافه کرد: گروه های تکفیری و تندرو مانند داعش توسط کشورهای غربی برای بدنام کردن و مخدوش کردن چهره اسلام تشکیل شده و طبیعی است که جنایات اعضای این گروه تندرو دامن کشورهای غربی را هم بگیرد.
وی با انتقاد از برخورد جامعه جهانی نسبت به کشتار مسلمانان در فلسطین، سوریه و لبنان افزود: هنگام حوادث تروریستی فرانسه تمامی کشورهای جهان با مردم این کشور ابراز همدردی کردند، اما هر روز صدها مسلمان در کشورهای مختلف کشته می شود و جامعه جهانی در مقابل این کشتارها سکوت کرده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


امام جمعه خوی: بسيج در صحنه هاي مختلف نقش موثري دارد




بسيج در صحنه هاي مختلف نقش موثري دارد

به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناك آذربايجان غربي از خوی،حجت‌الاسلام حبیب قراجه‌ای ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفتهشهرستان خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی اظهار داشت:تقوی به قدری اهمیت دارد که خطیبان نماز جمعه موظفند هر هفته نمازگزاران جمعه را به رعایت آن توصیه کنند و تعداد زیادی از آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) به موضوع تقوی سفارش و تأکید شده بيان نمايند.

وي درادامه تمامی مباحث مربوط به تقوی را عمل به واجبات الهی و ترک کردن محرمات که اگر هر انسان مسلمانی موفق به این تکلیف بشود قطعا سایر موضوعات به دنبال آن حل خواهد شدبيان نمود.

خطيب  جمعه موقت خوي، در خطبه دوم نماز جمعه با بیان مناسبتهای هفته جاری هجوم وحشیانه عوامل رژیم پهلوی به حرم حضرت رضا(ع) در سال 57 ،شهادت صحابه بزرگوار عمار بن یاسر در جنگ صفین سال 37 و وقوع جگ نهروان بین امیر مؤمان (ع) و خوارج ،شهادت محمد بن ابی بکر کارگار امیرمؤمنان (ع) در مصر و آغاز هفته بسیج را از جمله مناسبتهای هفته جاری برشمرد.

وي در ادامه بابيان اينكه خوارج نهروان تعدادی از لشکریان امیرمومنان(ع) در جنگ صفین بودند که به خاطر جمود فکری تحت تاثیر حیله‌گری و قرآن بر سر نیزه کردن معاویه قرار گرفته و حکمیت را بر امیرمومنان (ع) تحمیل کردند و در نهایت بعدا پشیمان شده و بر کرده خود اعتراض و در نهایت جنگ جمل را به امیرمومنان (ع) تحمیل کردند.

خطیب در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز و هفته بسیج كرد وافزود:تشکیلات بسیج از جمله میراث های ماندگار رهبر کبیر انقلاب می باشد که در میدان های مختلف از جمله در مبارزه با جریانهای سیاسی و منحرف داخلی ،مقابله با جنگ تحمیلی ،مشارکت در سازندگی پس از جنگ و تشکیل هسته های مقاومت و مقابله با جریانهای انحرافی و حضور در صحنه های مختلف سیاسی با موفقیت تمام آزمون پس داده اند.


امام جمعه موقت بوکان:

بسیج حافظ انقلاب و ارزش های اسلامی در عرصه های مختلف است


خطیب جمعه بوکان گفت: بسیج نیروی مردمی است که در راستای حافظت از انقلاب و ارزش های اسلامی تلاش می کند.

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی:خطیب جمعه بوکان گفت : امروز هر کسی با شنیدن نام بسیج، یاد و خاطره حماسه آفرینی ها و فداکاری های جوانان این کشور در دهه اول انقلاب و در دوران دفاع مقدس برایش زنده می شود.

ماموستا سیدخالد رسول زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بوکان ضمن تبریک هفته بسیج افزود: خدمت بی منت بسیج در تمامی عرصه ها بخصوص در محرومیت زدایی مناطق محروم و پیشروبودن در احیای اقتصاد مقاومتی وعرصه سازندگی مایه مباهات است.

خطیب جمعه بوکان افزود : فعالیت های فرهنگی، تربیتی، نظامی وعقیدتی بسیاری توسط بسیج در راستای حفظ انسجام وجلوگیری ازتوطئه های دشمنان انجام یافته است که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد : بسیج در تمامی دوران ها به ویژه در دوران دفاع مقدس با جهاد، سازندگی، خنثی کردن توطئه ها خاموش کردن بحران ها و فتنه ها توانست نقش مهمی ایفا کند.

ماموستا سیدخالد رسول زاده گفت : نیروی همگانی بسیج متشکل از تمام قشرها با آرمان های بلند از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس و ارزش های اسلامی و انسانی پاسداری می کند.وی اظهار کرد : ساختار بسیج بر اساس تفکر الهی شکل گرفته که موفق شده به عنوان بزرگترین مولفه قدرت در جمهوری اسلامی نقش آفرینی کند.

وی گفت: اقتدار ایران اسلامی در تمام ابعاد مرهون فرهنگ و روحیه بسیجی است.

خطیب جمعه بوکان گفت : ادامه روند موفقیت های ایران اسلامی در تمام عرصه ها و زمینه ها مستلزم ترویج فرهنگ بسیجی است.شهرستان بوکان با 224 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.



امام جمعه پیرانشهر:

تقوا و پرهیزکاری زمینه‌ساز نزول رحمت و برکات الهی است

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیزکاری، گفت: تقوا و پرهیزکاری زمینه‌ساز نزول رحمت و برکات الهی است.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرگزاری فارس، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پیرانشهر با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیزکاری، اظهار داشت: تقوا معیار پذیرش اعمال محسوب می‌شود و آثار و برکات ارزشمندی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تقوا سرچشمه فضایل انسانی و سجایای اخلاقی است، ادامه داد: در آیات قرآن کریم تقوا و پرهیزکاری عامل سعادت و رستگاری انسان معرفی شده و رعایت آن‌ مورد تأکید و سفارش قرار گرفته چراکه آثار دنیوی و اخروی فراوانی برای انسان به همراه دارد.

محمودی تقوا و پرهیزکاری را زمینه‌ساز نزول رحمت و برکات الهی عنوان کرد و متذکر شد: تحقق تقوا و پرهیزکاری با انجام واجبات و ترک محرمات، ترک دنیا‌طلبى و چشم‌پوشی از مادیات، توجه به حضور خدا در هستی و ... امکان­پذیر است.

امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: دنیاپرستی و توجه به مادیات و غفلت و فراموشی خدا و خود، کنترل نکردن زبان و... از جمله موانعی بوده که مانع تحقق و تقویت تقوا و پرهیزکاری در زندگی انسان می‌شود.

محمودی با بیان اینکه رعایت تقوا و پرهیزکاری در فرهنگ اسلامى و متون دینى از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: تقوا و پرهیزکاری رشد شخصیت انسان نقش تاثیرگذاری دارد به طوری که اگر انسان بخواهد به راه مستقیم دست یابد اساس آن تقوا است.

وی افزود: تقوا و پرهیزکاری و دوری از آلودگی‌ها و گناهان موجب تکامل شخصیت انسان‌ها می‌شود و رعایت آن در جامعه موجب خواهد شد بسیاری از مشکلات پیش رو و ناهنجاری‌های اجتماعی حل شود به طوری که جامعه‌ای که تقوا در آن به رشد و بالندگی برسد از آلودگی‌ها و باطل رهایی می‌یابد.

امام جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تشکیل بسیج اشاره کرد و ادامه داد: بسیج یادآور خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران در برابر دشمنان بوده و تکریم بسیج پاسداشت مردانگی و جوانمردی است.


امام جمعه شاهین‌دژ تاکید کرد

ضرورت حاکم شدن تفکرات بسیجی در جامعه

خبرگزاری فارس: ضرورت حاکم شدن تفکرات بسیجی در جامعه

امام جمعه شاهین‌دژ بر ضرورت حاکم شدن تفکرات بسیجی در جامعه تاکید کرد و گفت: امید است روز به روز تفکرات بسیجی در جامعه پررنگ‌تر شود و گسترش یابد.


به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌دژ با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در هفته پیش رو، اظهار داشت: روز بسیج نماد اقتدار و عزت است.

وی ادامه داد: اگر امروز جامعه با تفکرات بسیجی پیش رود هم از نظر تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده و هم از نظر دفاع در مقابل تهاجمات فرهنگی که دغدغه مقام معظم رهبری بوده موفق خواهد بود به طوری که اگر تفکرات بسیجی حاکم شود می‌توان در مقابل این تهاجمات مقاومت کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: اگر بسیج و اهداف بسیج در ادارات، جامعه و مساجد نفوذ کند و نگذاریم دشمن حضور و نفوذ بسیج را کم رنگ کند جامعه کاملا در امنیت خواهد بود.

باقری با بیان اینکه هر کجا بسیج باشد اقتدار، عزت و عظمت وجود دارد، ادامه داد: امید است روز به روز تفکرات بسیجی در جامعه پررنگ تر شود و گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات مسلحانه و انفجار در پاریس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند افرادی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند روزی از حمایت خود پشیمان خواهند شد به طوری که پیش‌گویی مقام معظم رهبری به عینه تحقق یافت.

باقری خاطرنشان کرد: این موضوع بازهم شیطنت آمریکا و اسرائیل بوده تا در فرانسه این کارها را انجام دهند و با انجام این کارها به نوعی اسلام زدایی را شدت ببخشند به طوری که اقدامات به نام داعش و حکومت اسلامی از شگردهای آمریکا است تا مسلمانان پناهنده و مسلمانانی که در کشورهای اروپایی در اقلیت هستند به نوعی در فشار قرار گیرند.

باقری اضافه کرد: این موضوعات از حیله و توطئه آمریکا، اسرائیل و انگلیس است که در این راستا ضرورت دارد دولت‌ها متحد شوند و هماهنگ و یک صدا عمل کنند تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی یادآور شد: بر عهده گرفتن سقوط هواپیمای مسافربری روسیه توسط داعش نیز حیله آمریکا، اسرائیل و انگلیس بوده چراکه می‌خواهند قدرت داعش را قدرت جهانی و نفوذ داعش را نفوذ جهانی اعلام کنند تا به نوعی قدرت تضعیف شده خود را جبران کنند.

باقری ادامه داد: دشمنان با این اقدامات تلاش دارند تا داعش را مافوق قدرت اعلام کنند تا اینکه مسلمانان نتوانند در مقابل داعش قد علم کنند امروز داعش و حامیان داعش در بین ملت‌ها نکوهیده شده و در آینده نزدیک متزلزل خواهند شد.

خطیب جمعه شاهین‌دژ در پایان تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی بر مسلمانان واجب است اتحاد، همدلی و همبستگی خود را حفظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار