کد خبر: ۱۳۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 21 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رضا امیرخانی رمان نویس مطرح کشور در غرفه جنبی نمایشگاه کتاب گیلان حضور یافت و از این نویسنده تقدیربه عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در چهارمین روز از یازدهمین دوره ی نمایشگاه کتاب گیلان نشستی توسط  موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با حضور رضا امیر خانی نویسنده رمان «جانستان کابلستان» به کوشش نهاد کتابخانه های استان گیلان برگزار شد.

رضا امیرخانی فعالیت حرفه ای خود را با رمان (ارمیا) شروع کرد. این رمان که برداشت آزاد وی از داستان ارمیای نبی تورات بوده در سال هفتادوچهار و‌پس از حدود چهارسال نگارش به چاپ رسیده و توانسته نظر مخاطبین و جامعه منتقدین رو بسوی خود جلب کند.

وی افزود:رمان بعدی من (بی وطن) نیز با استقبال کم نظیر مردم مواجه شد و‌در مدت کوتاهی تجدید چاپ گردید. در مورد رمان بعدی خود که (منِ او) نام دارد گفت: منِ او قصه ای راجع به یک خانواده ی قدیمی است که شباهت بسیار زیادی به قصه های مادربزرگ‌ها دارد،این رمان در سال هفتادوهشت به چاپ رسید.

وی در ادامه اظهار داشت:هیچ رسانه ای مانند کتاب پا را فراتر از ابعاد زمان نمی گذارد و در نسل‌های مختلف آثار ماندگاری از خود برجای می گذارد.

امیرخانی ‌در مورد آخرین رمان خود (قیدار) افزود: قیدار به روایت تهران پیش از انقلاب سعی دارد یک فتوت نامه جدید را ترسیم کند. فتوت نامه ها متصل کننده آیین و سنن قدیمی ما به افکار و روزمره ی ماهستند. مثلا قصابها خودشان را منتسب به حضرت ابراهیم می دانستند که قوچ را به جای پسر خودش سربرید.

از امیرخانی آثار ماندگار دیگری نیز همچون نفحات نفت،و نشت نشا منتشر شده است. در پایان مراسم با اهدای تندیس یادبود از زحمات این نویسنده ارزشمند تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار