جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:
40 تیم کمکی در جاده‌های ایلام مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 27 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به دسته‌بندی استان‌های کشور به سه گروه استان‌های درگیر، استان‌های مسیر و استان‌های معین برای اجرای طرح ترافیکی اربعین، گفت: 40 تیم کمکی در جاده‌های ایلام مستقر می‌شوند.

سردار موسی امیری صبح پنجشنبه در نشست قرارگاه ترافیکی اربعین اظهار داشت: همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف از مدت‌ها پیش اقداماتی را برای تسهیل و ایمنی تردد زائران انجام داده‌اند و پلیس راهور ناجا نیز تمهیدات ویژه‌ای را در این راستا تدارک دیده است.

وی گفت: برای اجرای طرح ترافیکی اربعین استان‌های کشور به سه گروه استان‌های درگیر، استان‌های مسیر و استان‌های معین تقسیم‌بندی شده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: دو استان ایلام و خوزستان جزو استان‌های درگیر هستند و ما قرارگاه اصلی را در استان ایلام و قرارگاه فرعی را نیز در استان خوزستان مستقر کرده‌ایم.

وی گفت: دسته دوم استان‌های مسیر هستند و شامل استان‌هایی مثل همدان، مرکزی و کرمانشاه می‌شوند که معابر ورودی استان‌های درگیر را پوشش می‌دهند.

امیری افزود: دسته سوم استان‌های معین هستند که سایر استان‌های کشور را شامل می‌شوند و وظیفه آن‌ها کنترل و نظارت بر تردد زائران از مبدأ است.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور ناجا مسئولیت کار را از پنجم آذرماه در استان‌های ایلام و خوزستان بر عهده می‌گیرد، گفت: تلاش‌های بسیار خوبی توسط پلیس‌راه و راهور دو استان صورت گرفته ولی از فردا مسئولیت جاده‌های ایلام و خوزستان بر عهده ما خواهد بود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حوزه پلیس‌راه ایلام 40 تیم کمکی در جاده‌های این استان مستقر خواهد شد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مسئولیت اجرای طرح ترافیکی داخل شهر مهران را بر عهده خواهد گرفت.

وی عمده نگرانی پلیس را دغدغه ایمنی سفر زائران خواند و گفت: برای از بین بردن این نگرانی مصمم هستیم که قانون را با رعایت اصل متانت و ادب در جاده‌های منتهی به مرز اجرایی کنیم.

امیری گفت: بررسی ارزیابی‌های تصادفات اربعین 93 مشخص کرده است که 38.5 درصد علت تصادفات در جاده‌های کم‌عرض ایلام انحراف به چپ بوده و 32 درصد علت تصادفات در جاده‌های خوزستان نیز سرعت غیرمجاز بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در چند روز اخیر حادثه خاصی در رابطه با زائران نداشته‌ایم./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار