معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: سرمایه‌گذارانی از کشورهای هندی و دانمارک برای تولید انرژی و کود از پسماندهای همدان اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 29 November 2015

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: سرمایه‌گذارانی از کشورهای هندی و دانمارک برای تولید انرژی و کود از پسماندهای همدان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ؛ محمودرضا عراقی درکارگروه مدیریت پسماند استان همدان اظهار داشت: بازیافت و دفع اصولی پسماند یکی از اقدامات مغفول مانده در استان است و در این راستا باید به پسماند به عنوان یک سرمایه اقتصادی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان روزانه 380 تن زباله خانگی تولیدی می‌شود، افزود: به منظور جلوگیری از استحصال انرژی و گازهای ناشی از دفن بی‌هوازی زباله‌ها، 9 مکان به مساحت 70 متر در محل دفن پسماندهای همدان شناسایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: دو سرمایه‌گذار از کشورهای هند و دانمارک برای تولید انرژی، کود و گاز از پسماندهای همدان اعلام آمادگی کرده‌اند و در این راستا مکان مورد نظر برای استقرار واحدهای بازیافت در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند نیازمند اقدامات پایدار و زیربنایی است، عنوان کرد: کارگروه پسماند استان همدان در 8 سال اخیر تعطیل بوده است و امسال جلسات این گروه احیا شده است تا به رفع مشکلات زیست محیطی وابسته به پسماند بپردازد.

عراقی با اشاره مشکلات محیط زیست ناشی از عدم مدیریت پسماند و بازیافت اصولی زباله‌ها تصریح کرد: در حال حاضر با مشکلات زباله‌های عفونی بیمارستانی و نخاله‌های ساختمانی مواجه هستیم که به سبب انباشت این زباله‌ها در محورهای اصلی شهرها به چهر گردشگری استان آسیب زده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با بیان اینکه مدیریت پسماند استان در دو ناحیه همدان و ملایر متمرکز می‌شود، اظهار داشت: این تصمیم بنا بر دلیل سیاست اصولی کاهش تعداد مراکز دفع پسماند در استان و محدود کردن آثار و عوارض زیست محیطی عملی می‌شود.

محمدرضا محمدی افزود: با محدود شدن مراکز دفع پسماند میزان اعمال نظارت گسترش می‌یابد و هم‌افزایی بیشتر شهرداری‌ها را به همراه دارد و در این راستا ناحیه پسماند همدان شمال استان و ناحیه ملایر جنوب را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: با محدود شدن مراکز دفع پسماند، هزینه تمام شده کاهش می‌یابد و برای سرمایه‌گذار نیز توجیه اقتصادی بیشتری دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار