بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 30 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


داعش از زمان اعلام "خلافت" چند تن را در سوریه کشت؟

گروه تروریستی داعش از اواخر ژوئن 2014 تا به امروز 3591 تن را در سوریه کشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی با اعلام این خبر آورده است، گروه تروریستی داعش از اواخر ژوئن 2014 که زمان اعلام خلافت جعلی این گروه در سوریه بوده است، تا به امروز 1945 غیرنظامی را در سوریه کشته است.

داعش همچنین 415 تن از افراد مسلح وابسته به خود و 247 فرد مسلح از دیگر گروه‌های مخالف دولت را به اتهام‌های مختلف کشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که توانسته‌ است اعدام 53 تن توسط داعش در مناطق تحت تصرف این گروه در سوریه در 29 اکتبر را مستند سازی کند تا بدین ترتیب تعداد کسانی که از زمان اعلام خلافت جعلی داعش در سوریه کشته‌ شده‌اند، به 3591 تن افزایش یابد.


آیت الله هاشمی: ایران در برجام چیزی از دست نداد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مانع تراشی‌های تندروها در مسیر مذاکرات و توافقات هسته‌ای، اجرای برجام را خواست متقابل ایران و کشورهای 1+5 دانست و گفت: نه تنها ایران چیزی از دست نداد بلکه برای آینده هم دست ما بسته نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی و روسای سازمان‌های مربوطه و مدیران بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه، بسترهای گسترش کمی و کیفی کشاورزی در ایران را با توجه به گوناگونی آب‌وهوا برای تناسب با چهار فصل سال، در منطقه بی‌نظیر دانست و گفت: برای جبران کمبود آب که به دلایل جغرافیایی و اقلیمی، سابقه‌ای تاریخی در کشور دارد، همان‌گونه که در دوران سازندگی تجربه موفقی شد، جلوگیری از خروج آب‌های مرزی و استفاده بهینه از آب‌های داخلی و نزولات آسمانی در قالب سد‌سازی و کانال‌های انتقال و همچنین طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری، باید با جدیت پیگیری شود، تا بتوانیم رونق کشاورزی ایران را در همه مناطق و استان‌های مرزی تضمین کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدر رفتن میلیاردها متر مکعب از حوزه‌های آبریز شمال البرز به دریای خزر را نگران کننده و تأسف بار خواند و با اشاره به طرح دولت خود برای احداث کانال سراسری آب از آستارا در غرب به گنبد در شرق که تاکنون نا تمام مانده است، گفت: با رعایت خروجی آب برای مسایل محیط زیستی رودخانه‌ها، آب‌های اضافی وارد این کانال‌ها می‌شدند که در آن صورت زمین‌های بخش‌هایی از گیلان و مازندران دچار غرقابی نمی‌شدند و زمین‌های بسیار مساعد استان گلستان نیز تشنه نمی‌ماندند.

هاشمی رفسنجانی، صرفه‌جویی در مصرف آب و بهینه‌سازی آن و همچنین روی آوردن به کشت‌های گلخانه‌ای و اصلاح بذر را با توجه به مشکلات کشور ضروری دانست و با تشکر از مجموعه اقدامات وزارت‌خانه جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با برنامه‌های منظم و منسجم، تولیدات کشاورزی و دامی ایران را به جایگاه مناسب خود برسانیم.

وی در ادامه سخنان خویش در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که «دورنمای کشور را با توجه به برجام و انتخابات اسفندماه چگونه ترسیم می‌نمایید؟»، گفت: با هدایت‌های رهبری و درایت دولت و جدیت تیم مذاکره کننده، تاکنون سایه‌های تهدید و تحریم از کشور دور شد و برنامه‌های آینده هم براساس مصالح کشور و منافع ملی خواهد بود که حمایت مردمی را به همراه خواهد داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مانع تراشی‌های همیشگی تندروها در مسیر مذاکرات و توافقات هسته‌ای، اجرای برجام را خواست متقابل ایران و کشورهای 1+5 دانست و گفت: نه تنها ایران چیزی از دست نداد، بلکه برای آینده هم دست ما بسته نیست و مطمئن باشید مسئولان عالی کشور، مصالح نظام  را به هیاهوی تندروها گره نمی‌زنند.

هاشمی رفسنجانی در خصوص انتخابات اسفندماه، با تأکید بر اهمیت هر دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: همه گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل، باید به این نکته توجه داشته باشند که حضور پرشور مردم در انتخابات، آینده نظام را ترسیم می‌کند و نباید با اهداف باندی و جناحی، مصالح ملی را مخدوش کرد.

وی هرگونه دست‌اندازی در مسیر برگزاری انتخابات پرشور را ظلم به آرمان‌های امام و شهدا و همچنین ظلم به حق اجتماعی و سیاسی مردم ایران در نظام بین‌الملل دانست و گفت: هیچ توجیهی نمی‌تواند خلق حماسه سیاسی دیگری را مخدوش کند و مطمئناً مردم هوشیار ایران نمی‌گذارند تصویر نامناسبی از ایران در اذهان جهانی ایجاد و ثبت شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاسی کردن مسایل مربوط به کشاورزی و تولیدات کشاورزان را اقدامی نامناسب دانست و گفت: البته مردم روستاها در مناطق دور دست کشور نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که فریب سیاسی بازی‌های شعاری را نمی‌خورند و در مواقع لزوم، آن اقدامی را انجام می‌دهند که مورد انتظار یک جمعیت انقلابی، اسلامی، شیعی و ایرانی است.

در آغاز این دیدار مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارت‌خانه، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت‌خانه، مسایل مربوط به آب و آبیاری و چگونگی مصرف آب در کشاورزی، صنعت و شرب است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چگونگی مصرف و بهره‌وری آب در دستور کار این وزارت‌خانه قرار گرفته است، گفت: بعد از انقلاب حضرت‌عالی پیام‌آور و نویدبخش این موضوع بودید که یکی از راه‌های آن استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است.

وی از کمک هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه و دو تا سه هزار میلیارد تومانی بانک کشاورزی علیرغم همه‌ی محدودیت‌ها برای توسعه گلخانه و کشت در قفس خبر داد و گفت: در حال حاضر تقریباً 10 هزار هکتار گلخانه داریم که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم می‌باشد و باید هر چه سریعتر افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدی و حیاتی در کشاورزی، آبخیزداری است، گفت: هر سال 400 میلیارد متر مکعب بارش داریم که سه چهارم آن تبخیر می‌شود، که آبخیزداری بخشی از تبخیر را استحصال و وارد سدهای زیرزمینی می‌کند و همچنین جلوی روان آبها را می‌گیرد.

وی «آبیاری زیرزمینی» را یکی از اقدامات خوب وزارت‌خانه در راستای «اقتصاد مقاومتی» دانست و گفت: یک نمونه آن را در سیرجان آغاز کردیم که به نتایج خوبی رسیدیم.

حجتی با ابراز رضایت از دستاوردهای وزارت‌خانه متبوع خویش در شیلات، گندم و چغندر، از تولیدات گلخانه‌ای ابراز نارضایتی کرد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت‌خانه برای میان مدت و بلند مدت، گسترش تولیدات دانه‌های روغنی برای حرکت در مسیر خودکفایی است.


برای جواد خیابانی؛ وظیفه ات گفتن نیست، «درست» گفتن است

جواد خیابانی در مصاحبه‌ای از عملکرد خود به عنوان یک گزارشگر دفاع کرده و گفته وظیفه مردم شنیدن است و وظیفه من گفتن.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاید در مورد بهترین یا بدترین گزارشگر صدا و سیما شک و شبهه وجود داشته باشد؛ اما قطعا پر حرف و حدیث‌ترین آن‌ها جواد خیابانی است. مردی که امروز با شایعه خداحافظی‌اش از گزارشگری در صدا و سیما موجی از امیدواری بین کاربران فضای مجازی به وجود آمد و البته موجی از نا امیدی بین طنزنویسان، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «مگر گزارشگری هم بازنشستگی دارد؟»

او در واکنش به این شایعه مصاحبه‌ای با ورزش سه داشته و ضمن تکذیب این شایعه، از کار خود هم دفاع کرده است. جواد خیابانی گفته: «من نه از انتقاد ناراحت می شوم و نه از تعریف مغرور، تمام این ها در کار ماست، کار من درست گفتن است و کار مردم هم درست شنیدن، من می گویم و حق دارم چیزهایی که می خواهم بگویم و مردم نیز گوش می دهند، حتما من ترجیح می دهم با وجدان کاری و رسالتی که دارم حرف بزنم تا مردم گوش دهند، اما گاهی می بینیم صحبت هایی عنوان می شود که کار را از تعریف و انتقاد جدا می کند و به ورطه بی ادبی می اندازد.» بله آقای خیابانی؛ وظیفه شما درست گفتن است، اما متاسفانه مدت‌هاست فقط «می‌گویید» و درست نمی‌گویید!

باید اینطور بگوییم که بله؛ مردم به خوبی می‌شنوند و همین مساله است که دوست دارند این شایعه را بشنوند و باور کنند که شما بازنشست شده‌اید و اگر چیزی غیر از این بود ما شاهد این موج خوشحالی نبودیم.

جواد خیابانی معتقد است نام برانکو ایوانکوویچ را تعمدا و به طنز ایوانکو گفته و بعدا هم گفته بهتر است اسمش را به ایرانکو تغییر بدهد؛ و البته بعد از آن‌هم گفته مگر می‌شود من با این همه سال تجربه اسم کسی را اشتباه بگویم. جدای از این‌که مگر وظیفه یک گزارشگر فوتبال «طنزپردازی»
است یا خیر؛ بخش دوم حرف‌های او انسان را به فکر فرو می‌برد. زمانی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و اتلتیکو مادرید دوربین هر بار آلوارو آربلوآ را نشان می‌داد او می‌گفت حالا آردا توران را روی نیمکت مشاهده می‌کنید! در حالی که آردا توران در آن مسابقه محروم بود و بازی را از سکوهای ورزشگاه دنبال می‌کرد!

او یک بار در مصاحبه‌ای جداگانه گفته بود مردم اگر دوست ندارند صدای من را بشوند؛ صدای گیرنده‌های خود را ببندند. کار به جایی رسیده که مردم عادت به یک چرخه کرده‌اند؛ او گزارش کند، سایت‌ها اشتباهات او را منعکس کنند، مردم بخندند و روز از نو روزی از نو! هفته‌نامه تماشاگران امروز در مطلبی با عنوان «تا کی صد‌‌ای تلویزیون را ببند‌‌یم؟» به این موضوع اعتراض کرد و هرچه با مسئولان صدا و سیما تماس گرفتند؛ نتیجه‌ای حاصل نشد.

جواد خیابانی هنوز درک نکرده که میزبان یک برنامه طنز در یک سالن نیست که مردم برای شنیدن یا نشیدن صدایش حق انتخاب داشته باشند. او گزارشگر تنها برنامه‌ای است که جمعیت چند میلیون نفری می‌توانند از آن، فوتبال مورد‌علاقه‌شان را ببینند. جمعیتی که از قرار معلوم اصلا خوش ندارند با اشتباهات سریالی یک فرد لذت فوتبال دیدن‌شان از بین ببرد. او در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند با یک خداخافظی مردم را خوشحال کند و البته طنزنویسان را ناراحت! موضوعی که احتمالا  البته خانواده و نزدیکان خیابانی را هم خوشحال کرد تا او را بعد از سال‌ها  کار کردن؛ بیشتر در کنار خود ببینند.


مطهری: در کشور نباید کاری خلاف قانون صورت بگیرد/حوادث ٨٨ سه ریشه داشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از هرگونه اقدام خلاف قانون اساسی در کشور تاکید کرد.

 علی مطهری که عصر امروز به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این پردیس درباره آزادی تفکر سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنان خود به بیان تفاوت بین فکر و عقیده پرداخت و گفت: هر عقیده ای ناشی از فکر و تعقل نیست بلکه بعضی عقاید ریشه عقلانی ندارد و ناشی از تقلید و مانند آن است، مانند عقاید خرافی و بت پرستی ها. اسلام با این گونه عقاید مبارزه کرده و آن را محترم نمی شمارد.

مطهری اضافه کرد: در همین نقطه است که راه اسلام و راه غرب درباره آزادی عقیده از هم جدا می شود چون غربی ها همان طور که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است می گویند چون انسان محترم است هرعقیده ای که او انتخاب کند محترم است ولو بت پرستی یا گاو پرستی باشد. اما سیره پیامبران غیر این است، همان طور که حضرت ابراهیم و حضرت موسی و پیغمبر اسلام با بت پرستی ها مبارزه کردند و بت ها را شکستند.

وی گفت: ریشه این نگاه غربی ها به آزادی عقیده، یکی محکمه تفتیش عقایدی است که کلیسای کاتولیک در قرون وسطی در اروپا برپا کرد. اروپاییان خاطره خوشی از آن قرون ندارند و برای آنکه خود را راحت کرده باشند گفتند اساسا هر عقیده ای محترم است. ریشه دیگر آن این است که آنها دین را یک امر سلیقه ای و شخصی تلقی می کنند مانند رنگ لباس، نه راه واقعی سعادت انسان، لذا می گویند هرکس عقیده ای را می پسندد و نمی توان به دیگری به خاطر عقیده اش خرده گرفت. ولی ما دینی را که یک امر سلیقه ای و شخصی باشد دین نمی دانیم.

در بخش پرسش و پاسخ، مطهری در پاسخ به این سوال که چرا شما از سران فتنه دفاع می کنید، گفت: حرف من این است که در کشور نباید کاری خلاف قانون اساسی صورت گیرد. حبس یا حصر بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است. اگر درباره آقای احمدی‌نژاد هم اتفاق می افتاد من اعتراض می کردم. علاوه براین، حوادث سال ٨٨ سه ریشه داشت، یکی اشتباهات برخی نهادهای حکومتی، دوم شیطنت های آقای احمدی نژاد و سوم عدم تمکین به قانون آن دو نفر و طولانی کردن اعتراضات. باید به هر ٣ عامل رسیدگی شود نه اینکه تمام تقصیرات را به گردن آن دو نفر بیاندازیم و آنها را به آمریکا و اسرائیل متصل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ترکیب مجلس آینده گفت: این امر بستگی به میزان مشارکت مردم دارد و میزان مشارکت مردم هم بستگی به نوع رفتار شورای نگهبان دارد که افراد مستقل و حقگو اجازه شرکت در انتخابات پیدا کنند یا نه.


بهترین های 2015 فوتبال آسیا در یک نگاه

تابناک گیلان: بهترین‌های سال ۲۰۱۵ قاره کهن در حالی معرفی شد که ژاپن با ۸ جایزه بیشترین سهم را داشت.

مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا در سال 2015 در دهلی‌نو در کشور هند با حضور اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله علی کفاشیان، نایب رئیس AFC برگزار شد و در پایان برترین‌های فوتبال قاره کهن معرفی به شرح زیر مشخص شدند:

*برترین‌های سال 2015 آسیا به شرح زیر است:

**برترین فدراسیون‌های فوتبال قاره آسیا

از نظر پیشرفت: ژاپن

در حال توسعه: هنگ‌کنگ

علاقمند به توسعه: بنگلادش

**جایزه رویایی AFC: ژاپن

**تیم‌های ملی سال آسیا:

مردان: استرالیا

زنان: ژاپن

**مربی سال آسیا

مردان: آنگ پاستکوگلو (استرالیا)

زنان: آساکو تاکاکورا (ژاپن)

**بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا:

مردان: احمد خلیل

زنان: آیا میاما (ژاپن)

**جایزه ویژه رییس AFC برای فوتبال پایه:

الهام بخش: ژاپن

در حال توسعه: ویتنام

مشتاق به پیشرفت: برونئی

**جایزه جوانمردانه سال آسیا: ژاپن

**باشگاه سال آسیا:گوانگژو (چین)

**بازیکن فوتسال سال آسیا: وحید شمسایی (ایران)

**بازیکن جوان سال آسیا

مردان: دوستنبک خامداموف (ازبکستان)

زنان: ریکاکو کوبایاشی (ژاپن)

**بازیکن خارجی سال آسیا: ریکاردو پرییرا (برزیل)

**بازیکن بین‌المللی سال آسیا: سونگ هنگ مین (کره‌جنوبی)


خبر شهادت برادر رهبر «انصارالله» تکذیب شد

سخنگوی انصارالله اخبار مربوط به شهادت بردار رهبر این جنبش انقلابی یمن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «المیادین»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن اخبار برخی رسانه‌های خبری که مدعی به شهادت رسیدن «ابراهیم بدرالدین الحوثی» برادر رهبر این جنش شده بودند را تکذیب کرد.

براین اساس، شبکه «العربیه» پیش از ظهر امروز گزارش داد که ابراهیم بدرالدین الحوثی، برادر «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در یکی از مناطق مرزی در یمن کشته شده است. منابع یمنی نیز این خبر را تایید کرده بودند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار