فرماندار گیلانغرب:
شرایط و وضعیت ترافیک بالای مرز مهران باعث شد تا مسئولان شهرستان گیلانغرب را بعنوان محور دوم برای بازگشت زوار انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۳۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 03 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار گیلانغرب از فراهم بودن تمامی امکانات برای استقبال از زائران اربعین حسینی دراین شهرستان خبر داد.
کرم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط و وضعیت ترافیک بالای مرز مهران باعث شد تا مسئولان شهرستان گیلانغرب را بعنوان محور دوم برای بازگشت زوار انتخاب کنند.
وی اظهارداشت: در همین راستا با تمهیدات صورت گرفته مرز سومار برای بازگشت بخشی از زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شد و تمامی امکانات نیز برای پذیرایی از زائران در شهرستان گیلانغرب فراهم شده است.
وی اظهار کرد: با هدف میزبانی مطلوب از زائران اربعین حسینی موکب هایی در مسیر تردد زائران در بخش گواور از توابع گیلانغرب استقرار یافته است.
وی بیان کرد: در راستای خدمات دهی مطلوب به زوار عتبات عالیات و تسهیل در بازگشت زائران از طریق مرز سومار آمادگی کامل داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب اضافه کرد: مردم متدین و لایتمدار بخش گواور و شهرسرمست گیلانغرب با امکانات موجود و شور و اشتیاق خاصی در انتظار بازگشت زائران هستند تا به آنان خدمات ارائه دهند.
محمدی افزود: روزانه به طور میانگین به بیش از پنج هزار نفر از زائرانی که از طریق مرز مهران در استان ایلام وارد کشور می شوند و بخش گواور گیلانغرب را برای ادامه مسیر خود انتخاب می کنند با غذای گرم پذیرایی می شوند.
وی ادامه داد: از زمان همایش عظیم راهپیمایی عزاداران حسینی تاکنون به بیش از 120 هزار نفر از زائران حسینی که از طریق بخش گووار گیلانغرب به شهرستان مرزی مهران در استان ایلام تردد کرده اند پذیرایی و خدمات رسانی شد.
سرهنگ محسن ویسی فرمانده انتظامی گیلانغرب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نیروی انتظامی در راستای وظایف ذاتی خود برنامه ریزی خاصی برای تامین امنیت زائران به مرحله اجرا در آورده است و تمام گروههای گشت انتظامی، راهور و پلیس راه در منطقه حضوری فعال دارند.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.
مرز سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد.
بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار