بارش شدید باران که از ساعتی پیش در بیشتر مناطق استان ایلام بویژه شهر مرزی مهران و ایلام آغاز شده موجب آبگرفتگی معابر و ایجاد اخلال در تردد زائران شده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 04 December 2015
بارش شدید باران که از ساعتی پیش در بیشتر مناطق استان ایلام بویژه شهر مرزی مهران و ایلام آغاز شده موجب آبگرفتگی معابر و ایجاد اخلال در تردد زائران شده است.
به گزارش تابناک ایلام، هم اکنون بارش شدید باران موجب اخلال در تردد زائران از پایانه مرزی مهران به سمت شهر شده و ترافیک سنگینی در مسیر 11 کیلومتری پایانه تا شهر بخاطر توقف اتوبوس های مسافربری ایجاد شده است.
توقف این اتوبوس ها که برای انتقال زائران به شهرهای مختلف کشور به پایانه مرزی مهران آمده اند شرایطی را ایجاد کرده که امکان تردد در این مسیر در دو باند رفت و برگشت نیست و زائران مجبورند فاصله 11 کیلومتری را در این شرایط جوی پیاده طی کنند.
عملا این مسیر بخاطر توقف صدها دستگاه اتوبوس قفل شده و هیچ گونه ترددی در این بزرگراه پایانه مرزی تا شهر مهران انجام نمی شود.
این تعداد اتوبوس در شرایطی در این منطقه حضور دارند که مسافر به اندازه کافی نیست که آنها از این وسایل نقلیه برای عزیمت به شهرهای خود استفاده کنند چون بیشتر زائران اربعین حسینی با وسایل نقلیه شخصی به مرز مهران آمده و اکنون نیز باید از پایانه به شهر بیایند تا پس از خروج خودروهایشان از پارکینگ ها به سمت شهرهای خود بروند.
بارش شدید باران در شهر و مرز مهران نیز موجب زمین گیر شدن زائران در پایانه شده بطوریکه این افراد نه امکان پیاده روی طولانی دارند و نه در این شرایط امکان تردد وسایل نقلیه عمومی برای انتقال آنها وجود دارد.
رئیس پلیس راه استان ایلام می گوید: هم اکنون ترافیک سنگینی در خروجی های شهر مهران وجود دارد ولی در جاده مهران - ایلام ترافیک روان و تردد اتوبوس ها در این جاده زیاد است.
سرهنگ ناصری تاکید کرد: تقاضا داریم رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کرده و با رعایت فاصله طولی مناسب در جاده ها حرکت کنند.
اطمینان از سلامت خودروها از جمله سیستم روشنایی، بخاری و برف پاک کن و پرهیز از رانندگی در زمان خستگی از جمله توصیه های پلیس راه به رانندگان است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام اعلام کرده اند، امکان اسکان زائران در اردوگاه های ایجاد شده در پایانه مرزی مهران وجود دارد لذا از زائران درخواست داریم بدلیل شرایط ایجاد شده و بارش شدید باران تا مساعد شدن هوا و باز شدن گره ترافیکی در این اردوگاه اسکان یابند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار