نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون معلولان در برنامه ششم توسعه به صورت خاص و ویژه دیده شده است.
کد خبر: ۱۴۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 06 December 2015

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون معلولان در برنامه ششم توسعه به صورت خاص و ویژه دیده شده است.

به گزارش فارس ،امیر خجسته در همایش گرامیداشت روزجهانی معلولین درهمدان با بیان اینکه خلقت خداوند دردنیا بر اساس حکمت است وخداوند برای هرفرد یک سری توانمندی‌ هایی ایجاده کرده است ، اظهار کرد: خدای متعال برای افرادی در جامعه شرایط خاصی ایجاد کرده که می‌تواند به عنوان آزمایش باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جامعه معلولین ما آزمایش خود را به خوبی پس داده‌اند، افزود: نخبگان معلول ما در سطح جامعه توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علمی، ورزشی و نوآوری کسب کرده‌اند و جالب این است که همیشه راضی به رضای خداوند بودند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان استان و شهرستان که خود نیز جزو آنها هستم جانباز هستند که جانباز هم نوعی معلول است که به نحو مطلوب توانسته از توانایی خود در جامعه استفاده کند.

وی با بیان اینکه جامعه معلولین افراد عاجز و ناتوان نیستند، گفت: باید معلولان از توانایی‌هایی که خداوند در ابعاد مختلف به آنها داده است به نحو احسن استفاده کنند.

خجسته ادامه داد: معلولان در جامعه نیاز به ترحم ندارند بلکه نیاز به تکریم و توجه دارند و این وظیفه مسئولان استان است که معلولان را مورد توجه و تکریم قرار دهند.

وی خطاب به معلولان ادامه داد: شما باید قدر توانمندی‌ های خود را بدانید و از این توانایی‌ ها در راستای رشد و ارتقای خود استفاده کنید زیرا معلولیت محدودیت نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از همسران معلولان و جانبازان نیز کمال تشکر و قدردانی را کرد و افزود: این افراد با فداکاری تمام وقت و توان خود را برای رسیدگی به معلولان صرف می‌کنند که نشان‌دهنده توجه معرفتی و نگاه عاشقانه به این قشر جامعه است نه نگاه ترحم‌آمیز به آنها؛

وی در خصوص مناسب‌سازی فضا و موارد خاص برای معلولان اظهار کرد: از همه مسئولان استانی درخواست می‌شود به صورت کاملاً جدی و عملی پیگیر این مهم باشند؛ چرا که هفت تا 10 درصد جامعه کشور را معلولان تشکیل می‌دهند که امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ ها در سال‌ های آینده شاهد برداشتن قدم‌ های خوبی در بحث فضاسازی برای معلولان باشیم.

خجسته خاطرنشان کرد: فراکسیون معلولان در برنامه ششم توسعه به صورت خاص و ویژه دیده شده و اصلاحیه لایحه 28گانه معلولان در مجلس شورای اسلامی در اولویت تصویب قرار گرفته است.

وی به مصوبات این لایحه اشاره کرد و گفت: افزایش پنج درصدی حقوق معلولان، آموزش رایگان، بیمه تکمیلی و افزایش سه درصدی استخدام معلولان در ادارات و افزایش حقوق پرستاری از جمله مصوباتی است که به آنها در این لایحه نگاه خاصی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در زمینه مشکل زمین برای جامعه معلول افزود: باید با همکاری مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های این عزیزان، این مشکل به صورت عملی برطرف شود چراکه در آذرماه سال گذشته این مصوبه به تصویب رسیده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین استان همدان نیز اظهار کرد: شعار امسال جامعه معلولان ایجاد شهری فراگیر و قابل دسترسی برای همه و بهبود وضعیت آمار و اطلاعات معلولان و مشمول کردن افراد با معلولیت پنهان در جامعه توسعه‌یافته است.

محمدعلی افشاری به شاخص‌های درخواست‌های جامعه معلولان از مسئولان ذیربط اشاره کرد و افزود: معلولان 15 درصد از هر جامعه را تشکیل می‌دهند و اجرای دقیق مصوبات 28گانه معلولان، تصویب لایحه حمایت از جامعه معلولان و تأکید ویژه در مناسب‌سازی فضا در کلانشهرها با هدف آماده‌سازی جامعه برای ورود معلولان در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله درخواست‌های شاخص معلولان از مسئولان است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار