رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام مشارکت افراد خیر و نیکوکار در تامین هزینه های درمان دانش آموزان استثنایی ضروری عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 09 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام مشارکت افراد خیر و نیکوکار در تامین هزینه های درمان دانش آموزان استثنایی ضروری عنوان کرد.
سید محمد موسوی روز سه شنبه در حاشیه آیین بزرگداشت هفته معلولان در سالن امور تربیتی ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بالا بودن هزینه های درمان این دانش آموزان به علت داشتن نقص عضو این افراد بیش از پیش نیازمند کمک و توجه از سوی افراد خیر هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر هزینه های درمانی، این دانش آموزان به تامین وسایل توانبخشی و هزینه های رفت و آمد در مدرسه نیاز داشته که رفع نیازهای این افراد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اگرچه سال گذشته معادل 10سال برای این دانش آموزان کار و خدمت انجام گرفته ولی با توجه به نیازهای گسترده، این قشر همچنان به حمایت نیاز دارند.
وی بر ضرورت نشاط سازی در مدارس استثنایی تاکید کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری قرار بود با مشارکت شهرداری های استان آسفالت حیاط مدارس این دانش آزموان انجام شود که تاکنون این اقدام تنها در شهرستان دره شهر صورت گرفته است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام با بیان اینکه اکنون 700 دانش آموز استثنایی در استان به تحصیل اشتغال دارند گفت: 50درصد این دانش آموزان دچار کم توانی ذهنی هستند.
وی نوع معلولیت سایر دانش آموزان استثنایی این استان را به ترتیب شنوایی، بینایی، اختلال رفتاری و هیجانی (اوتیسم)، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی اعلام کرد.
وی اظهار کرد: بیشترین علت معلولیت این دانش آموزان مسایل ژنتیکی و ازدواجهای فامیلی، مصرف دارو در دوران بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه، بیماریهای مزمن، مراقبتهای ناصیحح دوران بارداری، تغذیه نامناسب و فقر و محرومیتهای محیطی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بیشتر دانش آمزوان استثنایی استان پسر هستند افزود: این دانش آموزان در 22مدرسه در مقاطع مختلف از پیش دبستان تا هنرستان به تحصیل اشتغال دارند.
این آیین به مناسبت هفته معلولان برگزار و در این آیین از هفت نفر از روسای قبلی آموزش و پرورش استثنایی، هفت بازنشسته این اداره، شماری از افراد خیر و دانش آموزان استثنایی موفق در زمینه تحصیلی و ورزشی و فرهنگیان معلول تجلیل شد.
12تا 17آذرماه به عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار