رئیس کل دادگستری کردستان:
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: صفت اصلی یک قاضی شجاعت است و وقتی که یک قاضی حق را تشخیص داد باید شجاعانه عمل کند و بیطرف و مستقل باشد.
کد خبر: ۱۴۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 09 December 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، علی اکبر گروسی در دیدار با مدیران تعزیرات حکومتی ضمن تشکر از آنها که در عرصه قضاوت و در جهت خدمت به مردم کار می کنند اظهار کرد: همه ما به عنوان مجموعه قوه قضائیه در جهت جدا کردن حق از باطل و اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین یک وظیفه سنگینی بر عهده داریم و منصب قضاء یک کار فرهنگی مذهبی است که مهمترین شأن آن همان شأن دینی آن است زیرا قضاوت ما با مذهب و فرهنگ آمیخته است و خود نوعی عبادت است لذا با آن می توان حق را از باطل جدا کرد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم نعمت بزرگی است گفت: ما این کار سخت و وظیفه سنگین را زمانی می‌توانیم به سر منزل مقصود برسانیم که به خدا توکل کنیم و با توکل به خدا در مسیر درست هدایت قرار گرفته و شجاعت پیدا می‌کنیم زیرا صفت اصلی یک قاضی شجاعت است و وقتی که یک قاضی حق را تشخیص داد باید شجاعانه عمل کند و بیطرف و مستقل باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: قاضی باید دارای فضایل اخلاقی باشد و پرده پوشی کند و رازدار مسائل مردم و امانتدار باشد همچنین قاضی باید آراستگی ظاهری داشته باشد و شئونات اسلامی را باید رعایت کند.

وی با بیان اینکه اخلاق و تربیت نفسانی یکی از خصوصیات خوب یک قاضی است گفت: قاضی در تعزیرات حکومتی باید تواضع و فروتنی و روحیه انتقادپذیری داشته باشد زیرا جایگاه قضات تعزیرات حکومتی یک جایگاه رفیع است.

گروسی افزود: قضات نباید از مطالعه تخصصی کتب حقوقی و قوانین جدید دور باشند و باید علم قضاء خود را به روز کرده و در جهت احقاق حق از آن استفاده کنند.

در این دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با ارائه گزارش عملکرد تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: تعزیرات حکومتی استان با قدرت در جهت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به استان اقدام کرده و در برخورد با قاچاقچیان کالا هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار