امام جمعه سرابله گفت:در اسلام حجاب مهمترین رکن خانواده و جامعه است و حدود و مرزهای آن توسط اسلام تعیین و مشخص شد
کد خبر: ۱۴۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 09 December 2015
امام جمعه سرابله گفت:در اسلام حجاب مهمترین رکن خانواده و جامعه است و حدود و مرزهای آن توسط اسلام تعیین و مشخص شد
به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام احمد امرایی در همایش حجاب و عفاف در شهر سرابله اظهار کرد: از آغازین خلقت حجاب و پاکدامنی وجود داشته و با بدست آمدن تصاویر و نقوش برجسته مشخص گردیده که 14 قرن قبل از میلاد حجاب در جامعه و حتی حاکمان زمان حکمفرما بوده است.
امرایی به خلقت زیبای زن اشاره کرد و گفت: زن مظهر عطوفت، مهربانی و تداعی کننده ملائک الهی است و زنان با حفظ حجاب و پوشش اسلامی بالاترین ارزش و در گرانبهای وجودی خود را حفظ می کنند.
امام جمعه چرداول با یادآوری اینکه حجاب از ضروریات و نص صریح قرآن است، یادآور شد: دشمن با اشاعه فرهنگ بی حجابی و گسترش فضاهای مجازی، فساد اخلاقی و اعتیاد در صدد ضربه زدن به جوانان کشور است و باید اساتید، دانشگاهیان، حوزویان و اصحاب قلم در برابر این هجمه سنگین فرهنگی احساس مسئولیت کنند.
حجت الاسلام امرایی با انتقاد از بودجه کم فرهنگی در کشور گفت: دولت ها باید همسو و برابر بودجه های عمرانی به بودجه فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشد تا با ساختن اساس و پایه فرهنگی کشور راه نفوذ دشمنان بسته شود.
وی تاکید کرد: ماهواره و برنامه های آن باعث از هم گسیختگی خانواده ها و سست شدن اعتقادات و بنیان اصیل شده است و مسئولین و متولیان فرهنگی باید دراین زمینه هوشیار و آگاه باشند.
حجاب باید همراه با عفت وحیاءباشد
درادامه این همایش فرماندار چرداول درسخنانی به اهمیت موضوع حجاب وعفاف دراسلام پرداخت وگفت:حجاب وپوشش ظواهر زنان از آغاز خلقت انسان بعنوان یک اصل مهم در مراودات اجتماعی وجود داشته است اما دین اسلام به موضوع حجاب وعفاف برای زن ومرد ارزش دیگری بخشید.
پرویز کولانی دخت نبی مکرم اسلام را الگویی کامل برای مردان وزنان مسلمان معرفی کرد وافزود:در دین ومذهب ما الگوهای ارزشمندی وجود دارد که حضرت فاطمه زهرا(س) با دارابودن ویژگیهای کامل یک انسان بهترین الگو برای مسلمانان است.

وی به ارزشهای یک بانوی ایرانی بعنوان الگویی مهم برای زنان دیگر جوامع پرداخت وخاطرنشان کرد:همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرموده اند امروز زن ایرانی الگو وسرمشق زنان دیگر جوامع است زیرا زن ایرانی با حضور فعال واثرگذارخود در عرصه های مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی وکسب توفیقات متعدد دراین زمینه ها توانسته است ارزشهای واقعی یک بانوی مسلمان را به خوبی به نمایش بگذارد.

کولانی در ادامه تصریح کرد:حجاف وعفاف بعنوان دواصل مهم در حفظ باطن وظاهر زنان ومردان باید مورد توجه قراربگیرد زیرا داشتن پوشش ظاهری بدون توجه به عفاف وحیاء وحفظ آن نه تنها کافی نیست بلکه به مراتب دارای آثار زیانباری  برای جامعه خواهد بود.

وی افزود:اعتقاد به این موضوع که حجاب ورعایت پوشش ظاهری عفاف درونی را درپی خواهد داشت غیرمنطقی وغیرعقلانی جلوه می کند بلکه باید حجاب وپوشش ظاهری همراه با عفاف وعفت درونی باشد واین عفت است که باعث خلق حجاب خواهد شد.

وی استفاده از زور برای پوشش ظاهری زنان را رویه ای نامناسب دانست وخاطرنشان کرد:توسل به زور برای پوشش ظاهری زنان وغفلت از تقویت عفت درونی آنان  ممکن است درکوتاه مدت توفیقاتی را به دنبال داشته باشد اما دردراز مدت منجر به شکست خواهد شد ونتیجه معکوسی را به دنبال دارد.
فرماندار چرداول در پایان سخنانشان به درخشش زنان ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت واظهارکرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان ایرانی به جایگاه وارزش واقعی خود دست یافته اند وتوانسته اند با حفظ حجاب وعفاف در عرصه های مختلف علمی ورزشی وسیاسی واجتماعی خوش بدرخشند.
در پایان این همایش تعدادی از بانوان برتر حوزه حجاب و عفاف تجلیل شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار