رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان:
وی اظهار داشت: آمبولانس های 115 گیلان نیز با هماهنگی و تشخیص فرماندهی نیروی انتظامی در مناطق پرخطر هر شهرستان به طور ویژه استقرار می یابند.
کد خبر: ۱۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵ 16 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با تاکید بر جدی گرفتن توصیه های این مرکز برای پیشگیری از آسیب ها و حوادث ناشی از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال از آمادگی ویژه اورژانس 115 در این مراسم خبر داد.

جمشید محمدی افزود: 57 پایگاه 115 گیلان برای امدادرسانی احتمالی در چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارند.

وی اظهار داشت: آمبولانس های 115 گیلان نیز با هماهنگی و تشخیص فرماندهی نیروی انتظامی در مناطق پرخطر هر شهرستان به طور ویژه استقرار می یابند.

وی با بیان این که در رشت نیز اورژانس در دو منطقه به طور ویژه مستقر می شود، خاطر نشان کرد: استقرار آمبولانس ها در مناطق ویژه از عصر فردا (سه شنبه ) آغاز و تا یک بامداد چهارشنبه ادامه دارد.

* از نزدیک شدن به افرادی که مسایل ایمنی را رعایت نمی کنند، دوری کنید، از پرتاپ فشفشه ، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان ، پشت بام و بالکن منزل از آتش زدن لاستیک ، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی یا در معابر، کوچه و خیابان خودداری شود، آتش بازی در نزدیکی پمپ بنزین ها، وسایل نقلیه که حامل بنزین و مواد سوختی هستند، بسیار خطرناک است و از این کار جدا پرهیز شود.

* از مواد محترقه، منفجره ، ترقه و فشفشه دست ساز استفاده نشود، ترقه ها و فشفشه و دیگر وسایل آتش بازی از فروشنده های مجاز و معتبر تهیه و به برچسب آن نیز توجه شود، مواد محترقه و منفجره دور از دسترس کودکان قرار گیرد، از حمل مواد محترقه و منفجره در جیب هایتان اجتناب کنید.

* از پرتاپ مواد تحت فشار کپسول ها، اسپری حشره کش و وسایل شیشه ای (شیشه، آب، آمپول) و قوطی های فلزی (اسپری و کنسرو) به درون آتش پرهیز شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان همچنین بر ضرورت آگاه سازی مردم از عواقب جبران ناپذیر بازی با آتش و مواد منفجره تاکید کرد.

محمدی افزود: والدین و مسوولان واحدهای آموزشی باید با هشدار به جوانان و نوجوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش ، ترقه و مواد منفجره آگاه کنند.

وی اظهار کرد: والدین بایستی کبریت و مواد آتش زا را دور از دسترس کودکان قرار دهند و اجازه ندهند که با آتش زدن هیزم و .... در محیط خانه یا پارکینک برای خود و سایرین مخاطره ایجاد کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: والدین در این روزها برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت خود را بیشتر کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده ضمن حفظ خونسردی، از مالیدن مواد غیربهداشتی بر روی محل سوختگی خودداری کرده و مصدوم را هر چه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنند و در صورت بالا بودن شدت آسیب با 115 تماس گیرند.

115 گیلان دارای بیش از 400 نیرو، 74 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار