برگزاری همایش ملی گفتمان اعتدال، آمادگی عراق برای گشایش دو گذرگاه مرزی جدید با استان ایلام و آغاز نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری رخدادهای مهم خبری استان در هفته گذشته بود
کد خبر: ۱۴۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 19 December 2015
برگزاری همایش ملی گفتمان اعتدال، آمادگی عراق برای گشایش دو گذرگاه مرزی جدید با استان ایلام و آغاز نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری رخدادهای مهم خبری استان در هفته گذشته بود.

به گزارش تابناک ایلام ؛گشایش دفتر نمایندگی نفت و گاز غرب در دهلران، صدور مجوز استفاده عمومی و مسافری از فرودگاه نیروی هوایی ارتش در آبدانان و شروع طرح زمستانه پلیس راه از دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته ایلام است.

** راهیابی فیلم 'بر تلک باز' به جشنواره فیلم های کردی باتمان ترکیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از راهیابی فیلم کوتاه 'بر تلک باز' به جشنواره فیلم های کردی باتمان کشور ترکیه خبر داد.
علی محمد نیاکان روز یکشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: فیلم کوتاه داستانی بر تلک باز به کارگردانی سجاد احمدبیگی از هنرمندان استان و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان دفتر ایلام به ششمین دوره جشنواره فیلم های کردی باتمان ترکیه که 26 تا 29 آذر در این کشور برگزار می شود، راه یافت.
وی اظهار کرد: این فیلم آبان ماه امسال نیز در چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رجیو در ایتالیا به نمایش در آمد و همچنین اردیبهشت ماه امسال در نهمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه در کنار 59 فیلم از استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان با موضوع آزاد در شهرستان بانه موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم زیست محیطی و لوح تقدیر بهترین بازیگری نوجوان مرد شد. 

** فوت هشت نفر در اثر گاز گرفتگی در ایلام

معاون امور پزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: امسال تاکنون هشت نفر در این استان در اثر نشت گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست دادند.
سهیلا نریمانی یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه نفر از این تعداد در اردیبهشت و پنج نفر هم در 20 روز اخیر در اثر گاز گرفتگی جان باختند.
وی با اشاره به حادثه گاز گرفتگی جمعه شب گذشته در خوابگاه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شهر ایلام افزود: در این حادثه سه نفر از دانشجویان دچار گاز گرفتگی شدند که یک نفر از آنان فوت کرد و پس از آزمایش های مربوطه علت مرگ این فرد و مسمومیت دو دانشجوی دیگر که هم اکنون در بیمارستان شهید مصطفی خمینی تحت درمان قرار دارند، استنشاق گاز منواکسید کربن تشخیص داده شد.


** آمادگی عراق برای گشایش دو گذرگاه مرزی با استان ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از آمادگی مقام های عراقی برای گشایش دو گذرگاه مرزی جدید با جمهوری اسلامی ایران در حوزه استحفاظی استان ایلام خبر داد.
حسین کلانتری دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مدیرکل گذرگاه های مرزی در وزارت کشور عراق اخیرا از موافقت این کشور با گشایش دو گذرگاه جدید با جمهوری اسلامی ایران در منطقه علی غربی استان میسان و منطقه الشهابی استان واسط این کشور خبر داده است.
وی افزود: این گذرگاه ها در نقطه مقابل عراق در داخل خاک ایران در محدوده مرزهای استان ایلام در مناطق چنگوله شهرستان مهران و چیلات دهلران قرار دارند.

** آغاز طرح زمستانی پلیس راه ایلام با حضور 30 گروه خودرویی 

رئیس پلیس راه انتظامی ایلام با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس، از استقرار 30 گشت محسوس و نامحسوس در جاده ها و راه های برف گیر این استان خبر داد.
سرهنگ محسن ناصری دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح زمستانی پلیس راه ایلام هماهنگ و همزمان با سراسر کشور از امروز تا 23 اسفند به مدت 90 روز اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه با حداکثر توان نیرو و تجهیزات پلیس راه هنگام بارش نزولات آسمانی اجرا می شود.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: در اجرای این طرح ضمن نظارت و کنترل بر تجهیزات زمستانی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافربر، از تردد وسایل نقلیه دارای نقص فنی و فاقد زنجیر چرخ خودداری خواهد شد.


** صادرات کالا از پایانه مرزی مهران 9 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام ضمن تاکید بر جدا سازی بخش مسافر از تجارت کالا در گمرک مهران از رشد 9 درصدی صادرات کالا به کشور عراق در هشت ماه گذشته از پایانه مرزی مهران خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، یارالله نصیری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام اظهار کرد: 887 میلیون دلار کالا در این مدت از راه مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.
وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که رقمی معادل 814 میلیون دلار بود صادرات هشت ماهه امسال با رشد 9 درصدی همراه بوده است. 

** استاندار: ایلام رتبه برتر همبستگی ملی در کشور را دارد

استاندار ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، این استان رتبه برتر همبستگی ملی را در میان سایر استان های کشور دارد.
محمدرضا مروارید سه شنبه گذشته در دیدار اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اعضای اتاق بازرگانی ایران همواره در امور خیر پیشتاز بوده اند و امیدواریم با توجه به وقوع سیل ماه گذشته در ایلام، به یاری مردم و مسئولان این استان بشتابند.
وی با بیان اینکه تاکنون 600 میلیارد ریال برای جبران خسارت های ناشی از سیل برای استان ایلام به تصویب رسیده است، ابراز امیدواری کرد: با این اعتبار بخشی از مشکلات ایجاد شده در استان را جبران کنیم.

** راه اندازی فرودگاه آبدانان سرمایه گذاری در استان ایلام را تقویت می کند

معاون ساخت راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت گفت: با بهسازی، تجهیز و بهره برداری از فرودگاه آبدانان ضمن رفع بخشی از مشکلات حوزه حمل و نقل مسافری زمینی، روند سرمایه گذاری در استان ایلام نیز تقویت می شود.
خیراله خادمی چهارشنبه گذشته در حاشیه آیین آغاز عملیات بهسازی فرودگاه آبدانان اظهار کرد: این کار با پیگیری های فراوان مسئولان ایلام و نماینده مردم شهرستان های جنوب این استان در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر راه و شهرسازی و همچنین اخذ مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.
وی افزود: برای انجام این کارها هزینه ای معادل 100 میلیارد ریال در مرحله نخست اختصاص یافته که با استفاده از آن کار راه اندازی و تجهیز فرودگاه آبدانان انجام شود و در آینده نزدیک نیز اعتبارهای مورد نیاز دیگر بخش ها نیز اختصاص خواهد یافت.

** آغاز به کار نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام

نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه ایلام آغاز به کار کرد.
دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و محمدرضا مروارید استاندار ایلام مهمانان ویژه این همایش ملی هستند.
این همایش در پنج محور اعتدال و نظام سیاسی، مبانی مفهومی و فلسفی اعتدال، اعتدال و نظام فرهنگی، اعتدال و نظام اجتماعی و اعتدال و نظام اقتصادی با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران سراسر کشور به مدت یک روز برگزار می شود.
موضوع های این همایش شامل اعتدال و مردم سالاری دینی، اعتدال و وحدت اسلامی، اعتدال، تحزب و آزادی سیاسی، اعتدال و حوزه عمومی، اعتدال، قومیت ها و وحدت ملی، اعتدال و دینداری، اعتدال و اخلاق، اعتدال و آموزش، اعتدال و فرهنگ نقد، اعتدال و رسانه، اعتدال و اقتصاد مقاومتی، اعتدال و نظام توزیع و مصرف، اعتدال و توسعه پایدار، اعتدال و استقلال اقتصادی و اعتدال و رویکردهای اقتصادی است.
اعتدال، همدلی و همزبانی، اعتدال و سرمایه اجتماعی، اعتدال و قانون پذیری، اعتدال و امنیت اجتماعی، اعتدال و شایسته سالاری، اعتدال، زنان و خانواده، اعتدال و فرهنگ شهروندی، اعتدال و سبک زندگی، اعتدال و کیفیت زندگی، اعتدال و بهداشت روانی، مفهوم شناسی اعتدال، مبانی معرفت شناختی اعتدال، اعتدال در قرآن، کلام و سیره معصومین(ع)، اعتدال در کلام و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مفهوم اعتدال در متون تاریخی و ادبی، اعتدال و میان گفتمانیت، اعتدال و ایدئولوژی، مبانی روش شناسی و ابزار سازی اعتدال و نسبت اعتدال و گفتمان و نظام گفتمانی از دیگر موضوع های این همایش است.

** گفتمان اعتدال نیاز امروز و ضرورت فردای جامعه است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: گفتمان اعتدال نیاز امروز و ضرورت فردای جامعه است.
سید رضا صالحی امیری چهارشنبه گذشته در نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام اظهار کرد: در شرایط کنونی گفتمان اعتدال به مثابه چتری است که همه گروه ها، جناح ها و احزاب را در بر می گیرد.
وی با بیان اینکه گفتمان اعتدال رویکرد جناحی، حزبی و بخشی نیست بلکه فرا گفتمانی است که همه گفتمان ها را می توان در آن فهرست کرد، تاکید کرد: گفتمان اعتدال متعلق به هیچ فردی نیست و هیچ کس حق مصادره آن را ندارد و همه گروه ها می توانند در این گفتمان حضور داشته باشند.
صالحی امیری افزود: تامین منافع ملی یکی از مهمترین دستاوردهای گفتمان اعتدال است که در حال به بار نشستن است و برجام دستاورد کوچکی از روند هم افزایی ایران با دنیاست که باعث تغییرات بسیار زیادی در آینده خواهد شد.

** مجوز استفاده عمومی از فرودگاه آبدانان صادر شد

مدیرعامل تجهیز و نگهداری فرودگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای عملی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی و برای استفاده و رفاه حال مردم مجوز استفاده غیر نظامی از فرودگاه آبدانان صادر شده است.
امیر خلبان عبدالله کاشانی روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات بهسازی فرودگاه آبدانان اظهار کرد: عملیات بهسازی و تجهیز این فرودگاه با اعتبار نخستین 100 میلیارد ریال آغاز شده ولی برای تکمیل به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: با تخصیص این اعتبار، یک پایانه مسافری، سامانه ناوبری، برج مراقبت، سامانه دید در شب و روشنایی عمومی محوطه فرودگاه ایجاد می شود که در صورت راه اندازی کامل شهرستان های آبدنان، دهلران، دره شهر، بدره، پلدختر لرستان و شهرستان های شمالی استان خوزستان از خدمات این فرودگاه بهره مند می شوند.

** استاندار: گذرگاه های مرزی ایلام با عراق به سه مرز افزایش می یابد

استاندار ایلام گفت: دولت عراق با ایجاد دو گذرگاه مرزی جدید با استان ایلام موافقت کرده است که با راه اندازی این نقاط، تعداد مرزهای رسمی ایلام به عراق به سه مرز افزایش می یابد.
اکنون گذرگاه بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین معابر کشور برای تردد زائران عتبات عالیات کشور عراق است که به طور متوسط روزانه بیش از پنج هزار نفر از آن تردد می کنند ضمن اینکه روزانه محموله 700 کامیون و تریلر نز از این مرز به عراق صادر می شود.
محمدرضا مروارید چهارشنبه گذشته در آیین تجلیل از اعضای کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین اظهار کرد: پذیرایی مخلصانه و همراه با عشق و ارادت مردم استان از زائران اربعین باعث شد تا مقامات عراقی نیز با راه اندازی گذرگاه های مرزی جدید موافقت کنند.

** آغاز نام نویسی نامزدهای مجلس خبرگان در ایلام 

نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز پنجشنبه (گذشته) در فرمانداری مرکز استان ایلام و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.
فرماندار ایلام و رئیس مرکز حوزه انتخابیه استان ایلام گفت: تمهیدهای لازم برای نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز 26 آذر تا 2 دی در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده و امکانات مورد نیاز برای این منظور فراهم شده است.
ناصر خوشخبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان یا نمایندگان قانونی آنها برای نام نویسی می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز علاوه بر فرمانداری مرکز استان به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور نیز مراجعه کنند.
وی افزود: ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4*6 جدید و همچنین تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان خبرگان است.

** گشایش دفتر نمایندگی نفت و گاز غرب در دهلران 

دفتر نمایندگی نفت و گاز غرب با حضور مدیران عامل شرکت های نفت و گاز مناطق مرکزی و غرب ایران، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و امام جمعه دهلران در این شهرستان مرزی گشایش یافت.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز مناطق مرکزی ایران روز پنجشنبه در این آیین گفت: دهلران قدمگاه شهداست و کار در این شهرستان در واقع میثاق با شهدا و ایثار و از خودگذشتگی های این عزیزان است.
سلبعلی کریمی افزود: وزارت نفت در خدمت به مناطق محروم اهتمام ویژه دارد و بهره برداری از این دفتر گامی در جهت خدمت بیشتر و بهتر به مردم مرزدار دهلران است.
وی چگونگی کمک به عمران و آبادانی کشور را از دغدغه های وزیر نفت برشمرد و تاکید کرد: تحقق این موضوع مهم به جد در این وزارتخانه پیگیری می شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز مرکزی ایران ایجاد دفتر نفت و گاز در دهلران را از مطالبه های مردم دانست و یادآور شد: امروز این مطالبه به حق مردم در دولت تدبیر و امید عملیاتی شده است./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار