گفتگوی اختصاصی با سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی:
گزارش ها از شهرستان های استان حاکی است که امروز در اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، یک نفر در فردوس، یک نفر در نهبندان، 2 نفر در قاین و دو نفر در بیرجند موفق به ثبت نام شده اند / آیت الله رئیسی به عنوان داوطلب مجلس خبرگان رهبری از خراسان جنوبی در وزارت کشور ثبت نام کرده است
کد خبر: ۱۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 19 December 2015

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري گفت: در نخستین روز از ثبت نام مجلس شورای اسلامی دو نفر از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که از امروز 28 آذر ماه آغاز شده تا 4 دی ماه  ادامه خواهد داشت.

علی جزندری در گفت وگوی اختصاصی با تابناک اعلام کرد: از امروز همزمان با آغاز ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز به مدت 4 روز تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 2 /10/ 94 (جمعاً به مدت 7 روز )  همچنان فرصت دارند تا برای مبارزات انتخاباتی ثبت نام کنند.

داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می‌توانند به فرمانداری های استان مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به اعلام کاندیداتوری خود اقدام کنند.

مهندس جزندری افزود: به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز ، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

وی همچنین این نکته را یادآور شد که: طبق قانون، داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان ضرورت ندارد که  ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. همچنین مرجع تشخیص دارابودن شرایط،  فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی در ادامه در خصوص مدارک لازم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: داوطلبان می توانند با ارائه اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر از کارت ملی، ارائه  اصل شناسنامه و سه نسخه تصویر از تمامی صفحات شناسنامه، 10 قطعه عکس سه در چهار، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا مدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 19 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه و تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان گفت: طبق گزارش های دریافتی از شهرستان های استان امروز در اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی جمعا  6 نفر در شهرستان های مختلف استان ثبت نام کردند که از این تعداد یک نفر در فردوس، یک نفر در نهبندان، 2 نفر در قاین و دو نفر در بیرجند موفق به ثبت نام شده اند . برای مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله رئیسی به عنوان داوطلب مجلس خبرگان رهبری از خراسان جنوبی در وزارت کشور ثبت نام کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار