نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بار دیگر با ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران مخالفت کردند.
کد خبر: ۱۴۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 20 December 2015
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بار دیگر با ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران مخالفت کردند.

به گزارش تابناک ایلام ؛ لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مهران، اروند، بانه و مربوان، اینچه برون، اردبیل، بوشهر و سیستان صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه احمد توکلی نماینده تهران، حسن کامران نماینده اصفهان و علی اصغر زارعی دیگر نماینده مردم تهران به عنوان مخالف لایحه صحبت کردند که با وجود شکل گیری چندین ساله مناطق آزاد در کشور این مناطق کارکرد و آثار مثبتی که در قانون برای راه اندازی آنها پیش بینی شده را نداشته و بیشتر به مکانی برای واردات کالا تبدیل شده اند.
پس از سخنان نمایندگان مخالف عمران علی محمدی نماینده مردم ایلام و ایرج ندیمی نماینده مردم گیلان و همچنین نماینده مردم اردبیل در موافقت با لایحه سخنانی ایراد کرده و رونق اشتغالزایی و توسعه مناطق مرزی را از مهم ترین دلایل خود در موافقت با این لایحه عنوان کردند.
اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و نماینده کمیسیون اقتصادی نیز در صحن علنی موافقت خود را با راه اندازی این مناطق آزاد تجاری اعلام کرد.
پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان لایحه و نظرات نماینده دولت و کمیسیون، محمدرضا باهنر به عنوان رئیس جلسه عنوان کرد با توجه به اینکه این لایحه مخالف برنامه پنجم توسعه است برای تصویب نیازمند رای دو سوم نمایندگان خواهد بود که پس از رای گیری حدود 50 درصد از 230 نماینده حاضر در جلسه به این لایحه رای موافق دادند که با توجه به اینکه رای لازم را کسب نکرد، از دستور کار مجلس خارج شد./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
مبارکه آقایان نماینده ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار