امام جمعه دره شهر:
امام جمعه دره شهر بر رفع معضلات جامعه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.
کد خبر: ۱۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 26 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، امام جمعه دره شهر بر رفع معضلات جامعه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.
 
 ايلام بيدار به نقل از سیمره خبر، گزارش داد: "حجت الاسلام"محمدجواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: با اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بین مردم است که بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی بر طرف می شود.

وی با بیان اینکه  امر به معروف و نهی از منکر جامعه را سالم نگه می دارد، اظهار کرد: کوتاهی و بی تفاوتی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر موجب گسترش ناهنجاری ها و حتی مسائل بدی می شود که دامن همه را خواهد گرفت.

قنبر بیگی افزود: باید همه مردم و مسئولان در قبال امر به معروف و نهی از منکر احساس تکلیف کنند و بیش از گذشته نقش و جایگاه خود را شناخته و وظایف خود را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این دو فریضه بر تمامی افراد جامعه واجب است، تصریح کرد: همه باید برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و نزدیک کردن جامعه به معروفات تلاش کنند.

امام جمعه دره شهریکی از کارهای مناسب برای ترویج این فرهنگ اجرای برنامه های تبلیغی دانست و یادآورشد: رسانه ها و هنرمندان می توانند فرهنگ سازی این دو فرضیه الهی نقش مهم و اساسی ایفا کنند.

حجت الاسلام قنبر بیگی افزود: یکی از راهای ترویج این فرهنگ مزین کردن دیوارهای شهر به آیات مبارک قرآن در مورد این دو فریضه الهی است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دره شهر تصریح کرد: برای دیوار نویسی باید ایات زیبای و صریح قران انتخاب و توسط هنرمندان به زیبایی بر دیوارهای شهرستان نقش بنند.

وی در ادامه به مراسمات اربعین اشاره کرد و افزود: مردم دره شهر با توجه به برگزاری مراسم اربعین در سطح شهرستان و نیز پذیرایی از زوار امام حسین، با محبتی که به اهل بیت داشتند توانستند با تشکیل موکبها در مرز مهران خدمات زیادی به زائران برسانند.

قنبربیگی یادآور شد: به پاس قدردانی از افرادی که در خدمت رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ، مراسم تجلیل از خادمین اربعین شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه یکی از مسائل مهم در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان کمبود اعتبار دانست و افزود: طبق هماهنگی با فرمانداری نامه ای به ادارات فرستاده شده که کارمندانی علاقمند به رشد ارتقاء سطح فرهنگی برنامه های مذهبی در این شهرستان می توانند ماهانه مبلغی از حقوق خود را به صورت متمرکز در حساب تعیین شده واریز کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دره شهر  با بیان اینکه مبلغ جمع آوری شده در طول سال صرف برنامه های فرهنگی و مذهبی خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف انبیاء دعوت به توحید بود و امروز هم همه بایدبرای ترویج و تبیین  فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم./پ

منبع: خبرگزاری ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار