مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت:
صاحب محموله قاچاق برنج در ایلام به 9 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۱۵۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 27 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: صاحب محموله قاچاق برنج در ایلام به 9 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

نعمت‌الله بیرانوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: طی چند ماه گذشته از سوی پاسگاه انتظامی بخش هلیلان از توابع استان ایلام گزارشی مبنی بر کشف محموله برنج قاچاق به این اداره کل ارجاع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: بر اساس اعلام مراجع مرتبط با موضوع، محموله‌ برنج خارجی به مقدار 95 تن شناسایی و ضبط شده است و مراتب به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چرداول گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان برنج قاچاق طی دو مرحله عملیات توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در انبار ساختمانی در یکی از روستاهای شهرستان در آخرین حدود استحفاظی با استان کرمانشاه و همچنین مقادیری نیز در حین نقل و انتقال کشف شد.

این مسئول اضافه کرد: برنج‌های خارجی مکشوفه متعلق به یکی از شرکت‌های تعاونی  مرزنشینان در حوزه یکی از شهرستان‌های ایلام است که به صورت غیر قانونی با همدستی چند شخص حقیقی و حقوقی در حال خروج از استان به مقصد استان کرمانشاه بود.

بیرانوندی تصریح کرد: این پرونده در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام تشکیل شد و مراتب بررسی و انجام اقدامات و تشریفات قانونی مربوطه توسط این دستگاه صورت پذیرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: در گام نخست پس از اخذ وثیقه لازم از متهمین پرونده اعم از مدیرعامل شرکت وارد کننده برنج‌های مکشوفه، مدیر عامل شرکت تعاونی مرزنشینان شهرستان مربوطه، رانندگان کامیون‌های حامل کالا و سایرین اقدامات بعدی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت 9 میلیارد ریال جزای نقدی برای عوامل و دست‌اندرکاران این پرونده از سوی قاضی شعبه مربوطه در نظر گرفته شد و کالای مربوطه نیز قاچاق محسوب و برابر قانون با کالای قاچاق برخورد شد و افزون بر این محدودیت‌های دیگری نیز برای عوامل قاچاق برنج مد نظر قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: این کالا طبق مصوبه از تعرفه گمرکی معاف بوده و باید بین مرزنشینان شهرستان مربوطه توزیع می‌شد که عوامل اجرایی تصمیم دیگری غیر از راه قانونی برای این محموله داشتند که گرفتار قانون شدند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار