استاندار ایلام گفت:
روند اجرای طرح‌های نیمه‌تمام استان ایلام به‌خوبی در جریان است و هم‌اکنون به جرات می‌توان گفت هیچ طرح راکدی در ایلام نداریم و امیدواریم سال آینده بتوانیم عملیات اجرایی چند طرح جدید را آغاز کنیم.
کد خبر: ۱۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 27 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: روند اجرای طرح‌های نیمه‌تمام استان ایلام به‌خوبی در جریان است و هم‌اکنون به جرات می‌توان گفت هیچ طرح راکدی در ایلام نداریم و امیدواریم سال آینده بتوانیم عملیات اجرایی چند طرح جدید را آغاز کنیم.

خبر آنلاین به نقل از ایسنا گزارش داد: «محمدرضا مروارید» - استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با موضوع ساماندهی بوستان بلوط (چغاسبز) برگزار شد ، اظهار کرد: ایده ایجاد بوستان جنگلی در مرکز استان در طول سال‌های گذشته همواره موردتوجه مسئولان بوده و در جریان بازدید اخیر وزیر کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی قول‌های مساعدی مبنی بر تکمیل زیرساخت‌های این منطقه داده شد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری یکی از اساسی‌ترین نیازهای استان است، امیدواریم با کمک دستگاه‌های اجرایی، با رویکرد مدیریت جهادی و در چارچوب اقتصادی مقاومتی این طرح را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنیم، تصریح کرد: دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را برای اجرای هر چه‌بهتر طرح گردشگری در این بوستان جنگلی ارائه دهند ضمن اینکه از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای احداث زیرساخت‌ها و تأمین امکانات موردنیاز باید بهره برد.

استاندار ایلام ادامه داد: مطالعات احداث تله‌کابین نیز در این منطقه در حال انجام است و باید از این منبع خدادادی و موهبت الهی که در مرکز استان وجود دارد به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم و روند اجرای طرح‌های نیمه‌تمام استان ایلام به‌خوبی در جریان است و هم‌اکنون به جرات می‌توان گفت هیچ طرح راکدی در ایلام نداریم و امیدواریم سال آینده بتوانیم عملیات اجرایی چند طرح جدید را آغاز کنیم.

«عمران علی‌محمدی» - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از کمک 100 میلیارد ریالی وزیر کشور برای اجرای این طرح (منطقه نمونه گردشگری) از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست با توجه به فصل بررسی بودجه 95 در مجلس پیشنهادهای خود را به نمایندگان استان ارائه دهند تا در کمیسیون تلفیق مطرح و لحاظ شود.

«رضا احمدی» - مدیرکل منابع طبیعی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس استانداردها و طبق شاخص‌های جمعیتی ایلام باید یک هزار هکتار جنگل داشته باشد ولی این مقدار در مرکز استان تنها 60 هکتار است.

احمدی با بیان اینکه بوستان جنگلی بلوط (چغاسبز) چهار هزار و 170 هکتار مساحت دارد و دارای 60 گونه متنوع گیاهی، 12 بوته‌ای و انواع درخت و درختچه به 2 شکل طبیعی و دست کاشت است، گفت: ایجاد محیط سالم برای گذران اوقات فراغت مردم، کاهش ناهنجاری‌ها و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کمک به رشد و توسعه استان، جذب گردوغبار و تولید اکسیژن از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با تأکید بر اینکه 52 هکتار در مرحله نخست این طرح اجرا می‌شود و شش زون شامل زون ذخیره‌گاه، حفاظت‌شده، تفرج گسترده، متمرکز و تأسیسات اداری نیز در این مرحله تعیین‌شده است، تصریح کرد: جانمایی 100 آلاچیق، شش زمین ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری کوهستان به طول 9،5 کیلومتر، فرهنگ‌سرای روباز، سیستم آب‌نما برای دو طرف جاده، احداث مسیر پیاده‌روی، ایستگاه سلامت و هلال‌احمر، باغ گل‌ها، پرندگان، حیات‌وحش و چهار ایستگاه اتوبوس برای جابجایی مردم را از امکاناتی اعلام کرد که در ساخت این طرح پیش بینی شده است./پ

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار