9دی آغاز یک رویش جدید در انقلاب اسلامی بود که با حضور مردم سراسر کشور از جمله استان ایلام متولد شد.
کد خبر: ۱۵۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 29 December 2015
9دی آغاز یک رویش جدید در انقلاب اسلامی بود که با حضور مردم سراسر کشور از جمله استان ایلام متولد شد.

9 دی روز تجلی وفاداری مردم استان ایلام به ولایت و اصل مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی بود.

مردم استان ایلام همزمان با سراسر کشور در 6 سال گذشته هر ساله این مراسم و این حماسه بزرگ را گرامی داشته و با حضور در محافل و نشست‌ها یاد آن را گرامی داشتند.

مردم استان ایلام امسال هم با شکوه‌تر از سال‌های گذشته در این مراسم شرکت کرده و بار دیگر وفاداری خود را به نظام و لایت به گوش جهانیان می‌رسانند.

یونس احمدی از فعالان جریان اصولگرا در ایلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: 9 دی ماه را از منظرهای مختلفی می‌توان مورد توجه قرار داد، در واقع باید به دور از ظاهرگرایی به این ماجرا نگریسته شود و معناگرایانه این واقعه را تفسیر کنیم.

وی ادامه داد: از منظرهای تاریخی و جامعه‌شناختی این واقعه قابل تفسیر و تبیین است، در واقع به لحاظ تاریخی این روز متعلق به متن انقلاب اسلامی بوده و آنچه که این روز را آفرید فرهنگ و تفکر انقلابی افراد در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ایلام اضافه کرد: در واقع آنچه که قبلا در تئوری‌های انقلاب می‌شنیدیم در روز 9 دی ماه تبلور یافت و انهم تبلور ایمان و اعتقاد مردم به اصل نظام و مسئله ولایت بود.

احمدی تصریح کرد: اگر از دیدگاه جامعه‌شناسانه و جامعه شناختی به این موضوع نگاه کنیم در خواهیم یافت که این روز در واقع روز مردم است که تجلی حضور آحاد جامعه در یک حماسه ملی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ایلام گفت: این روز در واقع روزی است که بسیاری از نهادها قادر به حل این موضوع نبودند حضور اجتماعی مردم این مسئله را حل کرد که از حیث جامعه‌شناسان یک مسئله بسیار مهم اجتماعی است که با حضور مقتدرانه مردم موضوعی را مقتدرانه حل و فصل کند.

وی ادامه داد: 9 دی ماه توسط مردم به یک فصل آغاز و رویش در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شد و این با حضور اجتماعی مردم در سراسر کشور از جمله استان ایلام رقم خورد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: 9 دی ماه روزی است که واژه‌های انقلاب از جمله نظام و مردم و ... عمق یافته و روزی است که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی درج و ثبت شد و در واقع عمق شعور دینی و اجتماعی مردم نشان داد و این موضوع نشان داد که کسانی که وجود دین را در عرصه اجتماع کمرنگ دیدند امروز به قدرت غیر قابل انکار دین و مذهب در عرصه‌های اجتماعی پی بردند و 9 دی ماه روزی بود که مسئله جدایی دین از سیاست و موضوع سکولاریسم کمرنگ می‌شود و این روز در پژوهش‌های دینی و اجتماعی و انقلابی و آینده نظام بسیار مهم و با اهمیت است و تحلیل‌های فراوانی به آن مرتبط خواهد شد./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار