مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای ایمن‎سازی گردنه اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳ 22 March 2015

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای ایمنسازی گردنه اسدآباد خبر داد.

به گزارش تسنیم؛، محمد رودباری در شورای برنامهریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال پیگیریهای جدی برای جذب اعتبارات ملی برای همدان انجام شده است، اظهار داشت: در هفته‌ جاری با پیگیری استاندار همدان ۱۰ میلیارد تومان برای ایمنسازی گردنه اسدآباد ابلاغ شد که تاثیر بسیاری در روند ایمنسازی گردنه وجود دارد.

 وی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان برای بهسازی محور آورزمان نیز از طریق این پیگیریها جذب شد، افزود: با تلاشهای صورت گرفته این محور به عنوان راه شریانی محسوب شده و در حال حاضر راه ملی محسوب می‌‏شود.

رودباری با اعلام اینکه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای مجور ملایر-بروجرد از وزارت راه و شهرسازی جذب شده است، تصریح کرد: پیگیریها برای جذب اعتبارات از سوی استان ادامه دارد و در تلاش هستیم تا اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال جلسات متعددی در کمیسیون ماده ۵ استان داشته‌ایم که با افزایش مصوبات روبهرو بوده است، تاکید کرد: رفع مغایرت از معابر، بررسی طرحهای جامع، بازآفرینی محلات قدیمی در بافت فرسوده از محورهای اصلی کمیسیون ماده ۵ بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره طرحهای جامع شهرهای همدان نیز گفت: در حال حاضر ۲۴ شهر استان همدان دارای طرح جامع ابلاغی هستند که امیدواریم به زودی طرح جامع سایر شهرها نیز تهیه و تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای بهار، دمق و قهاوند برای تصویب به شورای عالی معماری کشور ارسال شده است، عنوان کرد: امروز نیز طرح تفصیلی شهرهای زنگنه، سامن و گل‌تپه مورد تصویب شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان همدان قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اعلام اینکه طرح هادی شهری شهرهای آجین و مهاجران در دست تهیه است، گفت: این دو منطقه به ازگی شهر شده و به همین سبب طرح هادی با این میزان تاخیر تهیه میشود.

رودباری با اعلام اینکه استان همدان دارای ۲۹ شهر است، اظهار داشت: تنها ۹ شهر در استان همدان دارای طرح تفصیلی هستندو مابقی شهرها فاقد طرح تفصیلی بوده و طرح هادی شهری دارند.

وی با بیان اینکه تهیه و تدوین طح تفصیلی شهرهای فاقد طرح در حال انجام است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا تمام شهرهای استان به غیر از آجین و مهاجران تا سال آینده دارای طرح تفصیلی ابلاغی شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار