اجراي شايسته سياست‌هاي دولت از مهمترين موارد مورد تاكيد مديركل سياسي و انتخابات استانداري در نخستين نشست مشورتي بخشداران استان بود.
کد خبر: ۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، علي مصطفوي در نخستين نشست مشورتي بخشداران استان در امور دهياريها گفت: از بخشداران بعنوان نماينده عالي دولت در بخش ها، انتظار مي رود سياست هاي دولت را به نحو احسن در محل ماموريت خود اجرايي نمايند.

وي كه در حضور معاون امور عمراني استاندار در سالن كنفرانس استانداري برگزار شد، با اشاره به خط مشي و سياست هاي دولت تدبير و اميد ادامه داد: اعتدال، تعامل، تحمل سلايق، انتقادپذيري و استقبال از نقدهاي سازنده، بها دادن به افكار عمومي و دوري از استبداد راي، قانون مداري و مبارزه با فساد و توجه ويژه به مسائل و مشكلات جوانان از مهمترين اولويت ها و سياست هاي دولت تدبير و اميد است كه انتظار داريم بخشداران استان نيز اين سياست ها را سرلوحه كار خود قرار دهند و در راستاي تحقق اهداف مدنظر دولت اهتمام كافي داشته باشند.

مديركل دفتر سياسي استانداري در ادامه بر لزوم تلاش و برنامه ريزي بخشداران در جهت فراهم سازي زمينه مشاركت مردم در برنامه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي تاكيد كرد و افزود: مشاركت مردم در صحنه هاي سياسي و صيانت از آرمان هاي نظام و انقلاب نهادينه شده و بسيار برجسته است، اما لازم است در كنار اين موضوع، زمينه ها براي مشاركت مردم در امور فرهنگي و اقتصادي نيز فراهم شود.

توجه به بحث آموزش و نظارت بر حوزه دهياري ها از ديگر مواردي بود كه مصطفوي آن را مورد تاكيد قرار داد و گفت: نظارت مستمر بخشداران بر حوزه دهياري ها مي تواند به تقويت و توانمندسازي دهياران كمك كند.

وي همچنين بر لزوم نظارت و توجه بخشداران به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي تاكيد كرد و افزود: متاسفانه در برخي مناطق شاهد تجاوز به حريم منابع طبيعي هستيم در حاليكه منابع طبيعي، ثروت ملي و امانتي در دست نسل امروز است كه بايد به نسل هاي آتي انتقال پيدا كند.

كمك به ايجاد اشتغال براي جوانان، شناسايي ظرفيت و پتانسيل‌هاي موجود در روستاها و استفاده بهينه از آنها در راستاي ايجاد رونق اقتصادي و داشتن ابتكار، خلاقيت و نوآوري از ديگر موارد مورد تاكيد مديركل سياسي استانداري در اين نشست بود.

مصطفوي همچنين با تبريك و گراميداشت ايام ا... دهه فجر، خواستار برنامه ريزي بخشداران در جهت تشريح اقدامات و خدمات دولت در اين ايام براي مردم بخش ها و روستاهاي استان شد و افزود: دهه فجر بهترين فرصت براي ارائه گزارش عملكرد دولت و دستگاههاي دولتي به مردم است؛ لذا انتظار داريم مديران و مسئولان، فرمانداران، بخشداران و دهياران استان از اين فرصت به بهترين شكل ممكن استفاده كنند.

كمك به توسعه و ارتقاي وحدت و همدلي، حضور مستمر در روستاها و بررسي و توجه به مشكلات روستاييان و تهيه شناسنامه بخش شامل مشخصات جمعيتي، جغرافيايي، اقليمي، گردشگري و ... آن بخش توسط دهياران از ديگر موضوعات مورد تاكيد مديركل سياسي استانداري در نشست مشورتي بخشداران استان بود.

وي، همچنين به سياست‌هاي كلي ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي جمعيتي اشاره كرد و خواستار برنامه ريزي و ارائه راهكار و پيشنهاد توسط بخشداران براي تحقق اين سياست ها در بخش ها و روستاهاي استان شد.

بحث تقسيمات كشوري از ديگر موضوعاتي بود كه مصطفوي به آن اشاره كرد و گفت: هر گونه تغيير در تقسيمات كشوري تنها از كانال وزارت كشور خواهد بود و لازم است بخشداران براي اطلاع از آخرين وضعيت تقسيمات كشوري صرفا به گزارشات و منابع وزارت كشور رجوع كنند.

مديركل سياسي استانداري به بحث انتخابات نيز اشاره كرد و گفت: فراهم نمودن زمينه حضور حداكثري مردم، امانت‌داري و بي‌طرفي در انتخابات از مهمترين نكاتي است كه فرمانداران، بخشداران و دهياران بعنوان مجريان انتخابات بايد توجه كافي به آن داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار