رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان گفت: 87 پرونده در حوزه شکار صید یا محیط زیست طبیعی و حوزه محیط زیست انسانی در استان همدان به مراجع قضایی ارجاع شده است.
کد خبر: ۱۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 04 January 2016

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان گفت: 87 پرونده در حوزه شکار صید یا محیط زیست طبیعی و حوزه محیط زیست انسانی در استان همدان به مراجع قضایی ارجاع شده است.

عزیز قیاسی همدان با بیان اینکه 55 پرونده در حوزه شکار صید یا محیط زیست طبیعی در استان همدان به مراجع قضایی ارجاع شده است، اظهار کرد: شکار صید یا محیط زیست طبیعی مربوط به شکار وحوش اعم از آبزیان، پرندگان، چرندگان، چهارپایان و... می‌شود.

وی با بیان اینکه تخریب مناطق حفاظت محیط زیست نیز مربوط به حوزه شکار صید است، افزود: شروع به شکار در زمانی که شکارچی شکار نزده نیز جزو تخلفات زیست محیطی محسوب می‌شود.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان حمل سلاح‌های غیر یا غیر مجاز شکار را از دیگر موارد تخلفات حوزه شکار صید دانست و بیان کرد: تصرف اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز نیز از تخلفات این حوزه است.

وی افزود: با ساخت و ساز غیر مجاز و تصرف اراضی در مناطق چهارگانه خان گرمز و لشگر در ملایر، ملوسان در شهرستان، نشر و شرا و گلپرآباد برخورد می‌شود.

قیاسی در ادامه با بیان اینکه 32 پرونده در حوزه محیط زیست انسانی به مراجع قضایی ارجاع شده است، ادامه داد: خرید و فروش وحوش، نگهداری غیر مجاز وحوش و حتی اجزا مثل شاخ و... بخشی از تخلفات حوزه محیط زیست انسانی است.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست انسانی با آلودگی‌های آب، هوا، خاک، صدا و اصوات برخورد می‌شود، گفت: در حوزه محیط زیست انسانی با افرادی که کارخانه می‌سازند و آلودگی محیط زیست و هوا ایجاد می‌کنند برخورد می‌شود.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر اینکه با کارخانه‌هایی که تخلیه یا موجب آلودگی صوتی شوند نیز برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، بیان کرد: همچنین با کارگاه‌هایی که پسماند را درست مدیریت نمی‌کنند و دفع غیر اصولی پسماند دارند، برخورد، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

وی یادآور شد: پرونده‌هایی که ارجاع به مراجع قضایی می‌شود، با گذراندن پروسه از محیط زیست به دادسرا اجرا می‌شود و در دادسرا تحقیقات مقدماتی انجام سپس قرار مجرمیت و یا قرار برائت برای پرونده صادر می‌شود.

قیاسی ادامه داد: قرار مجرمیت به دادگاه می‌رود و بعد از گذراندن مراحلی احضاریه ارسال و بعد از چند ماه طی مراحل قانونی با توجه به وضعیت قانونی تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان درخصوص حمل سلاح غیر مجاز بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای حمل اسلحه غیر مجاز جریمه در نظر نمی‌گیرد اما به مراجع قضایی معرفی می‌کند تا برابر قانون حمل اسلحه غیر مجاز با متخلف برخورد شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار