فرمانده انتظامی پیرانشهر از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 05 January 2016

بیت‌الله پاشایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در حوزه کلانتری 12 این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی پیرانشهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و تلاش شبانه‌روزی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری فردی به نام «جبار» شدند که وی در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی و عمومی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی پیرانشهر اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی از مخفیگاه متهم بازرسی کردند و 12 قلم وسایل منزل و یک دستگاه پراید را که از آن در امر سرقت و حمل و جابه‌جایی اموال مسروقه استفاده می‌شد، کشف کردند.

پاشایی تصریح کرد: نیروی انتظامی برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است و همکاری مردم با پلیس نقش مهمی در کاهش فرصت‌های ارتکاب به جرم از سوی هنجارشکنان خواهد داشت.

وی با توصیه به شهروندان پیرانشهر مبنی بر رعایت نکات ایمنی در خصوص مراقبت از اموالشان از آنان درخواست کرد: هنگام وقوع سرقت ضمن حفظ خونسردی مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی پیرانشهر به مردم توصیه کرد: هنگام سرقت خودروی خود علاوه بر تماس با پلیس 110 در محل وقوع سرقت منتظر بمانند تا واحد گشت 110 در محل حاضر شود.

پاشایی افزود: از صاحبان خودروهای سواری می‌خواهیم که هیچ‌گاه مدارک وسایل نقلیه را در داخل خودرو جا نگذارند، زیرا در این صورت هنگام سرقت خودرو سارقان برای فروش آن دچار مشکل نخواهند شد، همچنین برای ثابت کردن مالکیت خودرو صاحبش دچار مشکل می‌شود.

این مسئول انتظامی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم منزل خود را به سیستم‌های امنیتی همانند دوربین مدار بسته و دزدگیر مجهز کرده و هر از چند گاهی عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهند.

پاشایی تصریح کرد: شهروندان وجه نقد، طلاجات، جواهرآلات و اوراق بهادار خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

وی با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های منزل به وقوع پیوسته ناشی از سهل‌انگاری شهروندان است، ادامه داد: از تمام شهروندان درخواست می‌شود برای کاهش سرقت در این شهرستان اقدامات مراقبتی را با هوشیاری انجام دهند.

فرمانده انتظامی پیرانشهر نصب دوربین، آژیر خطر، اصلاح طراحی ساختمان، جذب و به‌کارگیری نگهبان محله در مناطق پرخطر را یکی از راه‌حل‌های مهم در راستای کاهش سرقت در منزل عنوان کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار