مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان با بیان اینکه 67 هزار و 734 خانوار در استان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، گفت: یک‌هزار و 500 خانوار عشایر در استان زیر پوشش صندوق هستند.
کد خبر: ۱۵۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 05 January 2016

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان با بیان اینکه 67 هزار و 734 خانوار در استان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، گفت: یک‌هزار و 500 خانوار عشایر در استان زیر پوشش صندوق هستند.

به گزارش فارس،مهدی سماواتی با بیان اینکه 67 هزار و 734 خانوار در استان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 100 خانوار از این صندوق حقوق ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 80 کارگزاری‌ صندوق بیمه کشاورزان در استان همدان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان جزء صندوق‌های برتر کشور است و در سال گذشته رتبه سوم و امسال رتبه دوم را در کشور کسب کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان ادامه داد: این صندوق از نظر تعداد افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و تازه در صندوق ثبت‌نام کرده‌اند سال گذشته رتبه سوم و امسال رتبه دوم را کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین شهرستان‌های استان که بیشترین تعداد ثبت‌نام‌شده را دارند، همدان، ملایر و کبودراهنگ هستند، ادامه داد: از نظر جمعیت جذب در صندوق نسبت به جامعه مشمول شهرستان فامنین، بهار و همدان وضعیت مطلوب‌تری دارند.

سماواتی با بیان اینکه شهرهای کمتر از 20 هزار نفر نیز به تازگی به صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه شده است، افزود: افرادی مشمول بیمه تامین اجتماعی نمیشوند میتوانند از بیمه این صندوق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مریانج و جورقان شهرهای زیر 20 هزار نفر محسوب می‌شوند، افزود: استقبال از صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرهای کمتر از 2 هزار نفر مطلوب است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه خدماتی که در صندوق ارائه می‌شود در نوع خود بی‌نظیر است، افزود: یارانه‌ای که دولت برای صندوق پرداخت می‌کند به صورت دوسوم سطح درآمدی فرد بیمه شده است، به این نحو که یک فرد با پرداخت 150 هزار تومان در یک سال می‌تواند خود را بیمه کند و دو برابر این مبلغ را دولت به عنوان یارانه دولتی پرداخت می‌کند.

وی یکی از مشکلات پیش‌روی صندوق بیمه کشاورزان را فقر فرهنگی دانست و با بیان اینکه باید در روستاها موضوع فرهنگی بیمه جا بیفتد، ادامه داد: در روستاها برخی افراد تمایل به بیمه شدن ندارد و فرق نمی‌کند که بیمه تامین اجتماعی یا بیمه صندوق باشد.

سماواتی یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی صندوق را مشکلات اقتصادی بیان کرد و افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی نیز مشکل وجود دارد، چراکه روستاها پراکنده هستند و این مسئله اطلاع‌رسانی را دشوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به صورت اینکه یک نفر به روستا برود و بخواهد کار انجام دهد، سخت است، تاکید کرد: مستندی به تفکیک شهرستان در حال تهیه است و افرادی که از صندوق حقوق می‌گیرند در این مستند صحبت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه استان همدان در خصوص بیمه عشایر، استان نخست کشور است، بیان کرد: یک‌هزار و 500 خانوار عشایر در استان همدان زیر پوشش صندوق هستند.

وی گفت: کارگزاری که برای عشایر در نظر گرفته شده در فصل کوچ به استان خوزستان مراجعه می‌کند و کارهای بیمه عشایر را انجام می‌دهد و به استان بازمی‌گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار