مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از فعالیت 22 کانون تخصصی مساجد در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 06 January 2016

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از فعالیت 22 کانون تخصصی مساجد در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛"هادی فیض‌منش" با اعلام این خبر، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مرور قابلیت تبدیل شدن به کانون‌های تخصصی را پیدا می‌کنند.

وی افزود: کانون‌های تخصصی مساجد علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در موضوعاتی چون نماز، قرآن، اخلاق و مهدویت، کارهای تخصصی نیز انجام می‌دهند و بیشترین اعضای آن هم کودکان و نوجوانان هر منطقه هستند.

فیض‌منش ادامه داد: به عنوان مثال کانون قرآن امام صادق(ع) در شهر مریانج در حوزه قرآنی به طور تخصصی فعالیت کرده و مسابقات و جشنواره‌های قرآنی را هدایت و برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به کانون‌های تخصصی کمک‌هایی مازاد بر کانون‌های معمولی اعطا می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا سالیانه چند رشته تخصصی را در کانون‌های مساجد راه‌اندازی کنیم.

کتاب‌ها در منازلتان اسیر نکنید!

فیض‌منش اظهار کرد: کتابخانه‌های کانون‌های مساجد از نظر موضوعات مختلف کتاب‌هایی غنی ندارند و بیشتر موضوعات دینی و مذهبی را شامل می‌شوند و متاسفانه در حوزه شعر کودک، کتاب‌های کودک و نوجوان و کمک درسی ضعیف هستند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های مساجد از قدیم وجود داشته‌اند البته تعداد کتاب‌ها و تنوع موضوعی آنها به استعداد منطقه وابسته است اما از زمان آغاز به کار کانون‌های فرهنگی از سال 72، کتاب‌هایی از سوی ارشاد به این کتابخانه‌ها اهدا می‌شود.

فیض‌منش با انتقاد از عملکرد ضعیف مردم در اهدای کتاب، اظهار کرد: اگر هر یک از افراد پس از خواندن کتاب‌هایشان اقدام به اهدای آن کنند و کتاب‌ها را سالیان سال در منازلشان اسیر نکنند، قطعا وضعیت کتاب‌های مساجد بهبود پیدا خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار