مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان از ایجاد هشت شهرک گلخانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: دو شهرک گلخانه‌ای در شهرهای رزن و اسدآباد ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 06 January 2016

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان از ایجاد هشت شهرک گلخانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: دو شهرک گلخانه‌ای در شهرهای رزن و اسدآباد ایجاد خواهد شد.

به گزارش فارس،محمد خدادادی با بیان اینکه شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان از 14 اردیبهشت امسال راه‌اندازی شد، اظهار کرد: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران 17 مجتمع گلخانه‌ای تحویل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور شد که از این تعداد هشت مورد مربوط به استان همدان است.

وی با بیان اینکه از هشت سهم استان همدان، شش مورد مجتمع گلخانه‌ای، یک مورد مجتمع آبزی‌پروری و یک مورد مجتمع دام‌پروری تحویل شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان شده است، بیان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی ضمن هدایت و راهبری این مجتمع‌ها و شهرک‌های موجود وظیفه ساخت برای شهرک‌ها و مجتمع‌های جدید را بر عهده دارد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه ساخت مجتمع‌های جدید در شهرستان‌های مختلف استان زمین‌هایی را مکان‌یابی کرده است، ادامه داد: این مکان‌ها در واقع با کمیته تخصصی مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مجتمع یا شهرک گلخانه‌ای شهرستان رزن در روستای عمان یکی از مکان‌هایی است که قبل از راه‌اندازی شرکت شهرک‌های کشاورزی مکان‌یابی و اقدامات جانمایی آن انجام و به تصویب رسیده بود.

خدادادی مساحت مجتمع یا شهرک گلخانه‌ای شهرستان رزن در روستای عمان را 30 هکتار بیان کرد و گفت: این مجتمع گلخانه‌ای 40 قطعه 5 هزار مترمربعی دارد و می‌تواند برای 110 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای روستای عمان شهرستان رزن در فصل بهار سال آینده به محض مساعدت شرایط جوی آغاز می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت دو سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان در خصوص تأثیر شهرک‌های گلخانه‌ای در مصرف بهینه آب تأکید کرد: با توجه به مشکل آب در استان همدان به خصوص خشک‌سالی و تغییرات آب و هوایی که ادامه‌دار است، استان باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و کشت‌های متراکم برود.

خدادادی افزود: شهرک‌های گلخانه‌ای این مزیت را دارد که می‌تواند هزینه تمام‌شده زیربنا و هزینه دسترسی به گاز و برق برای مجتمع‌ها را پایین بیاورد.

وی با اشاره به اینکه در قالب شهرک گلخانه‌ای پروسه خوشه تولید به این معنی که از انجام مراحل تولید تا بسته‌بندی، توزیع و تمام مراحل در داخل شهرک انجام می‌شود، افزود: در شهرک‌های گلخانه‌ای انبار و سردخانه نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در شهرک‌های گلخانه‌ای به خاطر بازاری که استان همدان در تهران و استان‌های هم‌جوار دارد، بیشتر سبزی و صیفی کشت می‌شود، یادآور شد: تحقیقاتی در حال انجام است تا کشت‌های دیگر از قبیل گیاهان دارویی، کشت بذر و نهال، تولید بذرهای مختلف و ... نیز افزوده شود.

وی ادامه داد: از دیگر قسمت‌های شهرک‌های کشاورزی بخش بازاریابی و فروش است که می‌تواند در زمینه صادرات به کشورهای هم‌جوار فعالیت کند.

خدادادی یکی دیگر از زمینه‌های کار شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای را مشارکت با کشاورزان دارای زمین بالای 10 هزار هکتار و تأمین آب دانست و افزود: کشاورزان دارای زمین می‌توانند شهرک گلخانه‌ای ایجاد کرده و در این راستا شرکت شهرک‌های کشاورزی در قالب مشارکت کمک می‌کند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهند قمیش لو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
باسلام
احتراما ضمن ابراز خرسندی از توجه شما شرکت لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین تولید کننده لوله گالوانیزه گلخانه ای آماده هر گونه همکاری جهت ارائه محصول باکیفیت برای گلخانه داران و پیمانکاران عزیز میباشد. لطفا از سایت ما دیدن فرمایید.
www.rooypooshan. com
021-26763702
021-26763772
0912-7081743
معاونت فروش- مهندش قمیش لو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار