معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام:
حشمت اله عسگری روز شنبه اظهار کرد: اخیرا وزارت نفت با تنظیم قراردادهای نفتی جدید در صدد است 50 پروژه توسعه ای در کشور اجرا کند که این 2 پروژه استان ایلام نیز در قالب این طرح ها اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 09 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: وزارت نفت در اجرای پروژه های نفتی فاز دوم میدان های نفتی آذر و چنگوله این استان مشارکت می کند.
حشمت اله عسگری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اخیرا وزارت نفت با تنظیم قراردادهای نفتی جدید در صدد است 50 پروژه توسعه ای در کشور اجرا کند که این 2 پروژه استان ایلام نیز در قالب این طرح ها اجرا خواهد شد.
وی افزود: برای اجرای این 50 پروژه 180 میلیارد دلار سرمایه گذاری فاینانس در نظر گرفته شده که سهم استان از این میزان سرمایه گذاری برای اجرای 2 پروژه آذر و چنگوله حدود چهار میلیارد دلار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام تاکید کرد: فاز دوم پروژه نفتی آذر اکنون با مشارکت پیمانکار در حال اجراست و روزانه 15 هزار بشکه نفت از آن برداشت می شود.
عسگری یادآور شد: مطالعات میدان نفتی چنگوله نیز انجام شده و متقاضیان سرمایه گذاری از کشورهای روسیه و نروژ در حال رایزنی برای مشارکت در اجرای این پروژه هستند.
وی ادامه داد: پروژه های نفتی آذر و چنگوله ظرفیت برداشت 70 هزار بشکه نفت در روز را دارند و با مشارکت وزارت نفت اجرای این دو پروژه تا دو ماه آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.
معاون استاندار ایلام در خصوص پتروشیمی دهلران نیز گفت: با پیگیری های انجام شده 90 درصد مالکیت این پروژه به صندوق بازنشستگی وزارت نفت واگذار شده است.
عسگری خاطر نشان کرد: پیش از این 10 درصد مالکیت پتروشیمی دهلران متعلق به دولت و 90 درصد متعلق به شرکت سپهر انرژی وابسته به بانک صادرات بود اما در عمل هیچگونه فعالیت خاصی جز فنس کشی و دریافت مجوزهای آب و برق انجام نشده بود.
وی افزود: به همین دلیل پیگیری های زیادی از طرف مسئولان استان انجام شد و پروژه از این شرکت گرفته و به صندوق بازنشستگی نفت که دارای توان مالی مناسبی بود و از پشتیبانی وزارت نفت نیز برخوردار است، واگذار شد.
معاون استاندار ایلام اظهار کرد: قرارداد این پروژه اصلاح و زمین و خوراک مورد نیاز به سرمایه گذار جدید واگذار شده است که هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار