کد خبر: ۱۶۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 10 January 2016


شرط ماندگاری دهیاران در روستاها به مردمی بودن آنها بستگی دارد، دهیاران باید با مردم برای مردم و در خدمت مردم روستا باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از فرمانداری چایپاره ، اصغری در نشست مشورتی دهیاران که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری در سالن کنفرانس فرمانداری ترتیب یافت، با اعلام این مطلب، گفت: فرصت وجودی مسئولیت خدمت به مردم و نحوه حل مشکلات مردم بوده و مسئول و مدیر موفق کسی است که بتواند گرهی از مشکلات جامعه خود بگشاید.

اصغری، در ادامه با تاکید بر صداقت و درستکاری دهیاران در انجام امورات محوله، افزود: صداقت و درستکاری باید سرلوحه کار بوده و مردم قبل از هر چیز از ما صداقت، درستکاری، خوشرفتاری و اخلاق اسلامی را مطالبه کرده که مابقی امور مردم در گرو تامین همین مسائل قابل حل خواهد بود.

وی، سپس به وضعیت روستاهای کشور اشاره و مقایسه آن با قبل از انقلاب، اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها 2000 روستا برق داشته ولی به برکت انقلاب و نظام اسلامی در حال حاضر 52000 روستا از نعمت برق برخوردار بوده، 100 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته داریم که در این راستا هم قبل از انقلاب رگه ای از خدمات به روستاها دیده نمی شود.

اصغری، سپس به رویکرد خدمات محور نظام به روستاها بعد از انقلاب اشاره و تصریح کرد: هر چند بعد از انقلاب برنامه های خدماتی و شتابزده جهت رفع محرومیت از چهره روستاها در دستور کار بود، اما نگاه مدیریتی دولت یازدهم به روستاها توسعه محور بوده و به رفع مشکلات روستاها نگاهی همه جانبه و جامع نگر داشته و تمام مسائل و مشکلات روستا را رصد و نسبت به حل آن برنامه دارد.

ایجاد معاونت روستائی رئیس جمهور، از دیگر مواردی بود که فرماندار آن را در راستای توجه ویژه دولت به مسائل و مشکلات روستاها دانسته و خاطرنشان کرد: اعتقاد دولت بر این است توسعه روستاها باید بموازات توسعه شهرستانها و استانها مد نظر بوده و توسعه دیگر مناطق بدون توسعه روستاها عملا امکانپذیر نخواهد بود.

اصغری، به برخی از کارهای انجام شده در زمینه کمک به توسعه روستاها اشاره و بیان داشت: اولین شهرک کشاورزی شهرستان بمنظور حمایت از بخش تولیدات کشاورزی شهرستان نهایی شده که اعتبار راه اندازی آن توسط دولت بوده و بعدا به بخش خصوصی تحویل خواهد شد که می تواند در قطع پای دلالان سودجو و فرصت طلب از دسترنج تلاشگران روستایی و کشاورزی موثر واقع شود.

فرماندار، در خاتمه دهیاران را بعنوان بازوان اجرائی دولت در روستاها عنوان و تاکید کرد: دهیاران بعنوان بازوان اجرایی دولت در روستاها تحت نظر فرماندار و بخشداران به ایفای مسئولیت پرداخته و در خصوص اجرای سیاستهای دولت در مسیر توسعه روستاها از جمله بحث ترغیب به عضویت در تعاونی روستایی، صدور پروانه های ساختمانی، شناسنامه ساختمان و تفکیکها باید پیشگام باشند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان غربی، از دیگر سخنرانان این همایش خطاب به دهیاران در امر توسعه روستاها گفت: اگر بخواهیم بر اقتصاد روستاها تحرک ببخشیم، دهیاران باید بدنبال طرحهایی باشند با اقلیم منطقه سازگار و دارای توجیه منطقی باشد.

قهرمانی در ادامه به بحث تفکیک اشاره کرد و افزود: در هر تفکیک بنیاد مسکن 30درصد حق بهربرداری داشته و 70 درصد مابقی باید به حساب دهیاری همان روستایی که حق تفکیک گرفته شده باید واریز گردد.

وی، در نهایت از بحث کوچک شدن زمینهای کشاورزی بدلیل عدم نظارت جدی گله کرد و بیان داشت: بحث ناظرین کشاورزی و و ناظرین فنی و نحوه قرار داد آنها بر اساس ساعت کاری مشخص و بر ماشین آلاتی که در اختیار دهیاریهاست و بنوعی بیت المال بوده نهایت دقت بکار گیرد.

تقدیر از دهیاران نمونه با اهداء لوح و جوایز که در سال جاری عملکرد خوبی در زمینه اجرای طرح هادی روستایی و سایر مسائل در جهت توسعه روستا داشتند، پایانبخش این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار